لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۲

نامزد دیوان عالی آمریکا اتهامات علیه خود را «حمله سیاسی ساختگی» دانست


برت کاوانا٬ نامزد دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا
برت کاوانا٬ نامزد دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا

برت کاوانا٬ نامزد دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا٬ روز پنجشنبه اتهامات جنسی علیه خود را رد کرد و گفت که سناتورهای دموکرات این «حمله سیاسی حساب‌شده و ساختگی» را علیه او به راه انداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز٬ کریستین بلیسی فورد ۵ مهرماه در جلسه کمیته امور قضایی مجلس سنا شهادت داد و برت کاوانا نیز در این جلسه از خود دفاع کرد.

در این جلسه پس از آن که خانم لیسی فورد با ذکر جزئیات آقای کاوانا را متهم کرد که ۳۶ سال پیش قصد تجاوز به او را داشته٬برت کاوانا این اظهارات را رد کرد و گفت: «من امروز قسم می‌خورم و مقابل سنا٬ ملت٬ خانواده‌ام و خداوند سوگند یاد می‌کنم که این اتهام را مرتکب نشده‌ام.»

آقای کاوانا که با حرارت سخن می‌گفت٬ اظهار کرد که به وضوح قربانی یک «ترور شخصیتی مضحک» شده است.

خانم فورد که پروفسور روانشناسی در دانشگاه‌های کالیفرنیا است، در این جلسه گفت زمانی که او ۱۵ ساله و آقای کاوانا ۱۷ ساله بود در مهمانی شاگردان دبیرستانی در مریلند، آقای کاوانا به وی حمله کرد و سعی کرد لباس‌های او را درآورد.

برت کاوانا پس از این اظهارات پشت تریبون قرار گرفت و گفت هیچ دشمنی‌ای با خانم فورد ندارد. وی ادامه داد که امکان دارد خانم فورد یک زمانی٬ در یک جایی و توسط شخصی مورد تعرض جنسی قرار گرفته باشد٬ اما افزود که او خانم فورد و هیچ کس دیگری را مورد تعرض قرار نداده است.

آقای کاوانا تمامی اتهامات علیه خود را «خبیثانه و نادرست» خواند و نوک حمله خود را به سمت سناتورهای دموکرات نشانه رفت.

او گفت که سناتورهای دموکرات پس از آن‌که متوجه شدند که احتمال دارد عضویت وی در دیوان عالی تایید شود٬ این به گفته وی «حمله سیاسی حساب‌شده و ساختگی» را به راه انداختند.

نامزد دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا گفت که این اتهامات موجب نخواهد شد که او از مسیری که در آن قدم گذاشته عقب بکشد.

دیوان عالی ایالات متحده، نهاد عالی قضائی و مرجع تفسیر قانون اساسی آن کشور است. این دیوان از ۹ قاضی تشکیل می‌شود و با بازنشستگی قاضی آنتونی کندی، یکی از کرسی‌های آن خالی مانده بود.

دونالد ترامپ تیرماه برت کاوانا، قاضی فدرال فعلی در دادگاه استیناف حوزه ناحیه کلمبیا، را برای این کرسی خالی معرفی کرد.

تکیه بر این کرسی مادام‌العمر است و تایید آقای کاوانا به معنی افزایش وزنه محافظه‌کاران در نهاد ارشد قضائی ایالات متحده است.

کمیته قضائی سنای ایالات متحده ششم مهر در مورد صلاحیت برت کاونا برای عضویت در این نهاد ارشد قضائی آمریکا رای‌گیری می‌کند. جمهوری‌خواهان گفته‌اند رای‌گیری نهایی در صحن سنا، ممکن است هفته آینده انجام شود.

با استفاده از خبرگزاری رویترز و رادیو فردا/ د.آ
XS
SM
MD
LG