لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۳

آیا بیماری کروبی و موسوی موجب آزادی آنها خواهد شد؟


آخرین تصویری که از مهدی کروبی بر روی تخت بیمارستان منتشر شد.
آخرین تصویری که از مهدی کروبی بر روی تخت بیمارستان منتشر شد.

در پی بستری شدن مهدی کروبی در بیمارستان، تعدادی از نمایندگان مجلس تلاش کردند با او ملاقات کنند. این تلاشها بی‌نتیجه ماند و همزمان دختر میرحسین موسوی در توییتر از وخامت حال پدرش خبر داد و نوشت که مراقبت پزشکی از او مطلوب نیست و آقای موسوی با حال بد، به گفته دخترش به حال خود رها شده است.

فرزندان آقای موسوی می‌گویند پدرشان دچار نوسان شدید فشار خون و سرگیجه شدید است و این سرگیجه مدت زیادی است که درمان نشده و اکنون شدت یافته است. وب‌سایت کلمه، از مشکل کلیه آقای موسوی نیز خبر داده و گفته که این بیماری طولانی و مزمن شده است.

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، اسفند سال گذشته در نامه‌ای به وزیر اطلاعات گفته بود، ماموران امنیتی هنگام رخ دادن حادثه‌‌ای برای آقای کروبی اجازه ندارند با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند و فقط باید به بیمارستان وزارت اطلاعات تلفن کنند.

در واکنش به این خبرها غلی مطهری، نایب رئیس مجلس، سوم مردادماه گفت که بیماری مهدی کروبی فرصتی برای پایان دادن به حصر خانگی اوست.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، رهبران اعتراضهای سال ۸۸، بیش از شش سال است که در حصر خانگی هستند. تاکنون چند نفر از مقامهای جمهوری اسلامی از جمله علی مطهری، نایب رئیس مجلس، دلیل ادامه حصر این نفر را اصرار رهبر جمهوری اسلامی دانسته‌اند.

در روزهای اخیر فشارها در شبکه‌های اجتماعی برای رسیدگی به وضعیت میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی افزایش یافته است. برادر میر حسین موسوی، خبر تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی برای رفع حصر را تکذیب کرده و گفته که این خبر در راستای تلاش برای کاهش فشارهای اجتماعی منتشر شده است.

قوه قضائیه می‌گوید حصر خانگی این سه نفر به دستور شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است. اما حسن روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی، وجود چنین مصوبه‌ای را رد کرده است. با این حال او از سوی منتقدینش به تلاش نکردن برای تحقق وعده انتخاباتی‌اش مبنی بر رفع حصر متهم است.

آیا بیماری مهدی کروبی و میرحسین موسوی تاثیری بر آزادی احتمالی یا شرایط حصر آنها دارد؟ در برنامه دیدگاههای این هفته، این سئوال را با دو مهمان بررسی کرده‌ایم؛ حسن شعریعتمداری، فرزند آیت‌الله شریعتمداری که پدرش در حصر خانگی درگذشت و حسن یوسفی اشکوری، دین‌پژوه و نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی.

آیا بیماری کروبی و موسوی موجب آزادی آنها خواهد شد؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:25:26 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG