لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۹

کاخ‌سفید: تحریم‌های شدید علیه کره‌شمالی را حفظ می‌کنیم


سارا سندرز می‌گوید، مقدمات دیدار سران آمریکا و کره شمالی به خوبی در حال فراهم شدن است.
سارا سندرز می‌گوید، مقدمات دیدار سران آمریکا و کره شمالی به خوبی در حال فراهم شدن است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه ۱۴ خرداد گفته است،سیاست آمریکا در خصوص اعمال تحریم های شدید علیه کره شمالی تغییر نکرده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، روز جمعه پس از دیدار با مقام ارشد کره شمالی در کاخ سفید گفت، پیونگ یانگ اکنون بیشتر درحال همکاری است و اگرچه تحریم ها علیه کره شمالی همچنان پابرجا باقی خواهند ماند، ولی تحریم های تازه ای علیه این کشور اعمال نخواهد شد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین اضافه کرد که دیگر تمایل ندارد از عبارت «حداکثر فشار» در رابطه با کره شمالی استفاده کند، چرا که دو کشور در حال کنار آمدن با یکدیگر هستند.

به گزارش رویترز، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در خصوص تداوم رویکرد «فشار حداکثر» علیه کره‌شمالی، گفت: تحریم‌های بسیار قدرتمند (علیه کره شمالی) در حال اجراست و ما آنها را برنمی‌داریم مگر آنکه کره شمالی خلع سلاح هسته‌ای شود.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند، «حداکثر فشار» از طریق تحریم‌های شدید مورد حمایت سازمان ملل و قدرتهای جهانی باعث شده است تا کره شمالی پای میز مذاکره حاضر شود.

با این حال، سارا سندرز اضافه کرده است: تدارک برای دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به خوبی در حال انجام است و رهبران دو کشور روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) ساعت ۹ بامداد به وقت سنگاپور دیدار خواهند کرد.

سارا سندرز در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در خصوص نامه رهبر کره شمالی گفت، نمی خواهم وارد جزییات بشوم، اما می توانم بگویم، فکر می‌کنیم مسایل در مسیر درستی به سمت جلو در حرکت است و تاکنون پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

روز جمعه کیم یانگ‌چال، از مشاوران کلیدی رهبر کره شمالی، با حضور در کاخ سفید نامه کیم چونگ اون را به دونالد ترامپ تحویل داد.

در همین زمینه، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز روز شنبه گفته بود، رفع و تعلیق تحریم‌های فعلی علیه کره شمالی، تنها پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور گام‌های بازگشت‌ناپذیر و روشنی به‌سوی خلع سلاح اتمی بردارد.

با استفاده از گزارش های رویترز و رادیو فردا؛ خ.ک
XS
SM
MD
LG