لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۶

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره کاهش سریع محدودیت‌های کرونا


تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت
تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت هشدار داده است در صورتی که کشورها محدودیت‌های اعمال شده برای مهار بیماری همه گیر ویروس کرونا را با «دقت» و به طور مرحله‌ای کاهش ندهند، خطر افزایش سریع شمار مبتلایان به این ویروس روبرو خواهند شد.

تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت٬ کشورها باید مطمئن شوند که تدابیر کافی برای کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ مانند سیستم های ردیابی و تهیه قرنطینه را در اختیار دارند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت که در یک کنفرانس خبری ویدئویی صحبت می‌کرد٬ اظهار داشت، در صورتی که دوره انتقالی را با دقت بالا و به صورت مرحله‌ای مدیریت نکنند، خطر بازگشت وجود خواهد داشت.

ماریا ون کرخوف، از مسئولان سازمان جهانی بهداشت، نیز در این کنفرانس خبری نسبت به پیامدهای دوره انتقالی سریع هشدار داده است.

ماریا ون کرخوف گفته است: چنانچه محدودیت‌ها خیلی سریع برداشته شوند، شیوع ویروس دوباره اوج خواهد گرفت.

رویترز می‌گوید ، تاکنون بیش ۲۸۵ هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹جان خود را از دست داده‌اند. در همین حال٬ شمار مبتلایان به این ویروس بیش از سه میلیون و ۷۱۰ هزار نفر اعلام شده است.

به دنبال شیوع این ویروس کشورها برای مقابله با آن تدابیر سخت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین قرنطینه را اعمال کردند. اما این تدابیر مشکلات اقتصادی گسترده‌ای در پی داشته‌اند.

شیوع ویروس کووید ۱۹ باعث شده است تا اتحادیه اروپا با شدید‌ترین رکود اقتصادی مواجه شود. به گزارش رویترز، منطقه اقتصادی منطقه یورو دچار انقباض ۷.۷ درصدی می‌شود و در آمریکا بیش از ۲۰ میلیون نفر کار خود را از دست داده‌اند.

به همین دلیل برخی از کشور به دنبال از سرگیری کسب و کار و کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ هستند. آلمان‌، اسپانیا و ایتالیا اعلام کرده‌اند برخی از محدودیت‌ها را کاهش می‌دهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز گفته است که بر بازگشایی کشور متمرکز خواهد شد.

شیوع ویروس کووید۱۹ موجودیت باشگا‌ه‌های ورزشی از جمله فوتبال در اروپا را به مخاطره انداخته است.

دولت آلمان برای مقابله با این پیامدها روز چهارشنبه اعلام کرد مسابقات بوندس لیگا می‌تواند از نیمه دوم ماه مه فعالیت خود را از سر بگیرد.

قرار است مسابقات دسته اول و دوم بوندس لیگا بدون حضور تماشاچیان برگزار شود.

مایک رایان از مقامهای سازمان جهانی بهداشت نیز در این زمینه گفته است که دولت‌ها و فدراسیونهای ورزشی وظیفه دارند در خصوص زمان و چگونگی مسابقات ورزشی تصمیم بگیرند و سازمان جهانی بهداشت در صورت لزوم توصیه‌های مدیریتی را ارائه می‌دهد.

منبع: رویترز
XS
SM
MD
LG