لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۲۶

پیروزی ایران مقابل بولیوی با «حضور گزینشی زنان»


تیم ملی ایران که مهیای حضور در جام ملت‌های آسیا می‌شود، در دیداری تدارکاتی مقابل بولیوی به برتری دو بر یک رسید.

کمتر از ده هزار نفر در ورزشگاه آزادی نظاره‌گر بازی بودند که به تدریج و در جریان بازی بر تعدادشان افزوده شد. قضاوت مسابقه را علی شعبان (کویت) به عهده داشت.

با فشار اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال و اولتیماتومی که فیفا داده بود، تعدادی از زنان برای تماشای مسابقه در ورزشگاه آزادی حضور داشتند.

صداوسیما تصویری از آنان به نمایش نگذاشت. جواد خیابانی گزارشگر بازی هم اشاره‌ای به این موضوع نکرد. چند زن بولیویایی نیز در ورزشگاه حاضر بودند.

تقریباً همه تماشاگران زن از اهالی فوتبال و زیر نظر فدراسیون به ورزشگاه آمدند. برخی دختران هوادار فوتبال در شبکه‌های اجتماعی از بی نتیجه بودن حضورشان مقابل درهای ورزشگاه و جلوگیری ماموران نوشته‌اند.

​در هفدهمین دقیقه طارمی با سر به علیرضا جهانبخش پاس داد که او هم با ضربه سر توپ را زد ولی دروازه‌بان بولیوی واکنش نشان داد. در برگشت، دوباره جهانبخش صاحب موقعیت شد و این بار دروازه را باز کرد.

این پنجمین گل ملی جهانبخش بود. گل چهارم را ۱۱ ماه قبل مقابل ونزوئلا دیگر تیم آمریکای جنوبی به ثمر رسانده بود.

شش دقیقه پس از آغاز نیمه دوم، پشت محوطه جریمه ایران توپ به رودی کاردوسو رسید که او با شوت زیبای پای چپ دروازه بیرانوند را باز کرد.

آخرین گلی که بیرانوند در تیم ملی دریافت کرده بود، جام جهانی و مقابل پرتغال بود که ضربه کوارشما وارد دروازه ایران شد.

تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی پس از باز شدن دروازه تیم ملی به نشانه اعتراض، سید جلال حسینی را تشویق می‌کردند.

در ادامه، مسعود شجاعی از سمت چپ توپ را به زمین بولیوی فرستاد. اشکان پاس عمقی داد که دفع ناقص ساگردو و سماجت ترابی باعث شد در وضعیت تک به تک دروازه بولیوی را باز کند. این ششمین گل ملی ترابی است.

هر دو تیم موقعیت‌های دیگری برای گلزنی داشتند که با بی‌دقتی هدر دادند. فرصت‌های ایران به مراتب بیشتر و خطرناک‌تر بود

برای ایران علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی،مجید حسینی، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی (علی کریمی) علیرضا جهانبخش (مسعود شجاعی) وحید امیری (مهدی ترابی) سامان قدوس (اشکان دژاگه) مهدی طارمی (علی قلیزاده) و سردار آزمون (کریم انصاری‌فرد) بازی کردند.

رامین رضاییان با وجود اینکه به تیم ملی دعوت نشده، در تمرینات حضور داشت و در این بازی هم روی نیمکت نشسته بود.

کاپیتان ایران در نیمه اول حاج صفی بود که از آغاز نیمه دوم با ورود شجاعی، بازوبند را به او سپرد.

برای بولیوی ویسکارا، هاکوئین، والورده، ساگردو، ریبرا، وایار، ساودرا، خوستینیانو، واکا، کاردوسو و آلوارز بازیکنان آغازگر بودند که سزار فاریاس روانه میدان کرده بود.

بولیوی در یکسال گذشته موفق به کسب پیروزی نشده بود اما پیش از سفر به تهران توانست میانمار را با سه گل تسلیم کند.

XS
SM
MD
LG