جایزه یک میلیونی آمریکا در ازای اطلاعات از محل اختفای پسر بن لادن

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که حمزه بن لادن حدودا ۳۰ سال دارد.

دولت ایالات متحده روز پنج‌شنبه از تعیین جایزه‌ای یک میلیون دلاری در ازای هر گونه اطلاعات در مورد محل اختفای حمزه بن لادن،‌ پسر بنیان‌گذار گروه القاعده، خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در همین زمینه منتشر کرد می‌گوید که حمزه بن لادن «در حال یافتن جایگاه رهبر» در گروه القاعده است. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بیش از پیش پسر کوچک بن لادن را به عنوان جانشین بالقوه او در نظر می‌گیرند.

پسر اسامه بن لادن، طراح اصلی حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، گاه «ولیعهد جهاد» خوانده شده و در سال‌های اخیر گزارش‌هایی از حضورش در افغانستان،‌ سوریه، عراق و حتی ایران منتشر شده است.

سال‌ها اين گمانه مطرح بود كه فرزندان اسامه بن لادن از زمان فرار رهبر گروه القاعده از افغانستان در ايران به سر مى‌برند.

سازمان‌هاى جاسوسى غربى در اين زمينه به طور ويژه به نام دو تن از پسران بن لادن به نام سعد و حمزه اشاره مى‌كردند که، به گفته آنها، نقش مهمى در گروه القاعده دارند.

در همین زمینه در اسفندماه سال گذشته محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس گفت که ایران به نیروهایی از القاعده پناه داده و آنها را به آمریکا تحویل نمی‌دهد.

او همچنین افزود که پسر اسامه بن لادن که رهبر جدید القاعده است، در ایران ساکن است و با برخورداری از حمایت جمهوری اسلامی، از داخل ایران به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

ایران بلافاصله این اتهام را رد کرده و در مقابل عربستان را به تاسیس القاعده متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حمزه بن لادن تهدید کرده است که انتقام خون پدرش را از آمریکا به دلیل قتل او در سال ۲۰۱۱ در پاکستان خواهد گرفت.