نماینده مجلس: سازمان زندان‌ها گزارشی درباره زندان قرچک نفرستاد

حدود دو ماه پس از حمله مأموران امنیتی به گروهی از زنان در زندان قرچک، یک نماینده مجلس اعلام کرد سازمان زندان‌ها گزارشی از آن رویداد به مجلس نفرستاد و ازین رو، تصمیمی درباره بازدید نمایندگان از زندان قرچک گرفته نشد.

یحیی کمالی‌پور، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در پاسخ به پرسش خبرگزاری مهر که آیا درخواست بازدید از قرچک به سازمان زندان‌ها ارسال شده است گفت: سازمان زندان‌ها باید گزارش ماجرا را اعلام کند «تا ما بر اساس آن، تصمیم لازم را اتخاد کنیم».

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین بررسی لایحه بودجه در مجلس و جلسات کم کمیسیون را از دیگر دلایلی ذکر کرد که موضوع رسیدگی به زندان قرچک مطرح نشده است.

شماری از زندانیان و همچنین گروه‌های حقوق بشری بارها به وضعیت نامناسب زندان قرچک اشاره کرده‌اند، اما در آخرین مورد، بهمن‌ماه گذشته گزارش شد که مأموران ضدشورش با یورش به زنان زندانی، اقدام به ضرب و جرح آنان و شلیک گاز اشک‌آور کرده‌اند.

مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی، در اظهاراتی ضد و نقیض، این خبر را «فضاسازی رسانه‌ای از سوی بیگانگان» خواندند، اما دلیل ناآرامی‌ها را «خبر مربوط به عفو زندانیان در آستانه چهل سالگی انقلاب» توصیف کردند.