آمار رسمی کرونا در ایران؛ تعداد جان‌باختگان به ۵۷۱۰ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و تعداد جان باختگان به ۵۷۱۰ نفر رسید.

کیانوش جهان‌پور اعلام کرد که با شناسایی ۱۱۵۳ بیمار جدید تعداد بیماران مبتلا به کرونا به ۹۰۴۸۱ نفر رسید.

وی همچنین گفت که ۳۰۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

پیش از این تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران اعلام کرده بودند که آمار ابتلا به کرونا در ایران بسیار بیشتر از آمار رسمی است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

در همین حال محمدرضا محبوب‌فر، عضو کمیته ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، نیز روز یک‌شنبه گفت که تعداد مبتلایان و جان‌ باختگان بیشتر از آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی بر اساس تخمین‌ها اعلام کرده بود که آمار واقعی تعداد افراد جان‌باخته حدود دو برابر و آمار مبتلایان بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

پیش از این برخی از مقامات وزارت بهداشت از استان‌ها از جمله محمدرضا نيكبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داده اند که شورای عالی امنیت ملی و وزارت بهداشت دستور داده‌اند که مقامات پزشکی در استان‌ها آمار مربوط به کرونا را اعلام نکنند.

در همین حال وزیر ارشاد ایران به اعضای شورای شهر تهران هشدار داده که در سخنان خود تنها به آمار وزارت بهداشت درباره کرونا استناد کنند تا به گفته او از «سوءاستفاده رسانه‌های معاند» جلوگیری شود.