شگفتی دیگر جام جهانی؛ آلمان ۱۰ نفری به صربستان باخت

آلمان پس از پیروزی درخشان بر استرالیا از دقیقه ۳۷ در برابر صربستان ۱۰ نفری شد تا هم یک دقیقه بعد گل شکست‌باری بخورد و هم هر چه بزند به گل بدل نشود، حتی با ضربه پنالتی لوکاس پودولسکی.

آلمان فرصت از دست رفته را باید در مسابقه سوم در برابر غنا باز یابد و این مهم در برابر تیمی که در بازی نخست صربستان را شکست داده است، باید بدون حضور میروسلاو کلوزه باشد.

اخراج کلوزه و گل یووانویچ

تنور سرد مسابقه بی‌روح آلمان و صربستان با سختگیری بی‌مورد داور ناموفق اسپانیایی، آلبرتو ماین‌کو داغ شد. در دقیقه ۳۷ داور به دلیل خطای کلوزه روی کاپیتان استانکوویچ، دومین کارت زرد را برای مهاجم آلمان بیرون کشید تا ژرمن‌ها یک گلزن را از دست بدهند.

یک دقیقه بعد با ارسال توپ توسط راسیچ از راست و ارسال آن به سوی دیرک دوم، با ضربه سر ژیگیچ توپ به روی دروازه باز گشت و میلان یووانویچ دروازه مانوئل نوئر را باز کرد.

او از شدت خوشحالی در راه رسیدن به تماشاگرانش به داخل تونل بین زمین و سکوی تماشگران پرید!

آلمان با وجود یک یار کمتر، به جبران گل خورده بازی سراسر تهاجمی‌اش را آغاز کرد و در آخرین دقیقه نیمه نخست در رهایی از بازی «پرس» منطقه‌ای صرب‌ها، توپ از جناح راست سانتر شد و خدیرا از خط میانی ژرمن‌ها توپ مشت شده توسط دروازه‌بان حریف را از ۱۰ متری محکم به زیر دیرک افقی دروازه صربستان کوبید تا در بازگشت مهاجم دیگر آلمان مرتکب خطای بازی خطرناک شود.

پنالتی پودولسکی هدر رفت

آلمان در دقیقه‌های ۵۸ و ۵۹ توسط لوکاس پودولسکی صاحب سه موقعیت عالی برای زدن گل تساوی بخش شد؛ اما مهاجم خستگلی‌ناپذیر آلمانی همه کار کرد جز گلزنی.

او دو بار توپ را به کنار دروازه زد و بار سوم، که در پی هند پنالتی ویدیچ مدافع صرب بود. پودولسکی ضربه را زمینی زد و ولادیمر استویکویچ، دروازه‌بان صربستان با شیرجه به سمت چپ خود و دفع ضربه پودولسکی موقعیت کم‌نظیر برای گل تساوی بخش برای آلمانی‌ها را مانع شد.

استویکویچ در پایان به عنوان بهترین بازیکن پیکار ورزشگاه شهر پورت الیزابت انتخاب شد.

با دوندگی بی‌امان آلمانی ها در نیمه دوم، یوآخیم لوو، مربی تیم آلمان برای تزریق خون تازه به تیم، کاکائو و مارین را به عنوان بازیکنان جانشین به زمین فرستاد، اما ژرمن‌ها با این که تا سوت پایان با همه وجود تلاش کردند، در گردابی اسیر شدند که کمتر تصورش را می‌کردند.

این نخستین شکست آلمان در مرحله گروه جام جهانی از ۱۹۸۶ تا کنون بود. جالب این که آلمان پس از شکست‌های رقابت‌های گروهی جام‌های جهانی ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ تا مرحله پایانی پیش رفت.

آلمان از صربستان شکست خورد تا غنا فرصت داشته باشد در بازی روز بعد با پیروزی بر استرالیا شش امتیازی شود و درصد حضورش در دور دوم را بالا ببرد.

پیروزی احتمالی استرالیا بر غنا گره سرنوشت این گروه را برای بازی‌های سوم پیچیده‌تر می‌کند.