توقف پخش فیلم سازمان اطلاعات سپاه پاسداران علیه فعالان زندانی محیط زیست

ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران چهارم تیر ۹۷ برای ساخت یک فیلم به خانه کاووس سید امامی رفته بودند.

گزارش‌های منتشره حاکی است که پخش یک فیلم تهیه شده توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران علیه فعالان زندانی محیط زیست دقایقی پس از آغاز پخش آن در تلویزیون حکومتی ایران، متوقف شد.

شبکه سه تلویزیون اعلام کرده بود که قرار است شامگاه یکشنبه ۱۹ آبان «مستند مظنوین همیشگی» را پخش کند. این فیلم علیه فعالان محیط زیست زندانی ساخته شده است.

برخی از کاربران توئیتر اعلام کرده‌اند که پخش این فیلم تنها پس از چند دقیقه متوقف شد. شبکه سه تلویزیون ایران دلیل قطع پخش این فیلم را «مشکلات فنی» عنوان کرده است.

ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران روز چهارم تیر ۹۷ برای ساخت یک فیلم به خانه کاووس سید امامی رفته بودند.

رامین سیدامامی، فرزند کاووسی سیدامامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، نوشته بود که ماموران «شش جعبه بزرگ» را «بدون اینکه به کسی اجازه دهند، شاهد فعالیت‌هایشان باشد»، به «زیرزمین» خانه پدری وی برده‌اند.

کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه، همراه با هشت فعال محیط زیست دیگر بازداشت شده بود ولی روز ۲۱ بهمن ۹۶ به خانواده وی اطلاع داده شد که او در زندان «خودکشی» کرده‌است ولی خانواده‌اش این ادعا را رد کرده‌اند.

دادگاه هشت فعال محیط زیست دیگر پایان یافته و دادگاه در آخرین دفاع، اتهام همکاری با «دول متخاصم» را به آنان تفهیم کرده است.

مقامات دولت حسن روحانی اتهامات مطرح شده علیه این فعالان محیط زیست را رد کرده‌اند و وزارت اطلاعات ایران نیز که در قوانین مرجع تشخیص جاسوسی است، بارها این اتهام را وارد ندانسته است.