دونالد ترامپ: پول تظاهرات علیه برت کاوانا را جورج سوروس داده است

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز جمعه ۱۳ مهرماه تظاهرکنندگانی که در مخالفت با نامزدی برت کاوانا برای دیوان عالی در شهر واشنگتن جمع شده اند را متهم کرد که «افراد حرفه ای و مواجب بگیری» هستند که هزینه مالی آنها را جورج سورس میلیاردر، سرمایه گذار و یکی از لیبرال های بانفوذ آمریکا تامین کرده است.

دونالدترامپ در پیامی در شبکه توئیتر نوشت:«این هیاهوگران بی ادب افراد حرفه ای و مواجب بگیری هستند که تنها هدفشان تخریب وجهه سناتورهاست. فریب آنها را نخورید.»

او افزود:«به پلاکاردهای یکسان آنها توجه کنید که همه حرفه ای ساخته شده اند. پولش را سوروس و دیگران داده اند. اینها پلاکاردهایی نيستند که از روی علاقه و در زیرزمین خانه ها ساخته شده باشند. آشوبگران!»

دمکرات ها می گویند تحقیقات اف بی آی در مورد اتهام آزار جنسی علیه برت کاوانا، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای دیوان عالی آمریکا عجولانه و ناقض است. ولی جمهوری خواهان با رد این انتقادها روز جمعه اولین رای گیری در این باره را در سنای آمریکا انجام دادند.

رای گیری نهایی در مجلس سنا در مورد صلاحیت برت کاوانا روز شنبه برگزار می شود. در صورت تصویب نامزدی او، قضات محافظه کار در دیوان عالی که ۹ کرسی دارد در دهه های آینده اکثریت خواهند داشت.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید، روز پنجشنبه جمعیت زیادی از مخالفان با نامزدی برت کاوانا در اطراف ساختمان های کنگره آمریکا تجمع کرده و در راهروهای مجلس سنا سعی کردند نظرات خود را با سناتورها در میان بگذراند.

بیشتر در این باره: اف‌بی‌آی درباره نامزد پیشنهادی ترامپ برای دیوان عالی گزارش داد

همزمان سناتورها به نوبت در یکی از اطاق های زیرزمین ساختمان مجلس سنا تنها نسخه از گزارش محرمانه اف بی آی در مورد برت کاوانا را مطالعه می کردند.

بیش از ۳۰۰ نفر در اجتماع اعتراضی روز پنجشنبه بازداشت شدند از جمله ایمی شومر، کمدین که از اقوام چاک شومر رییس فراکسیون دمکرات ها در مجلس سنا است و همینطور امیلی راتاجکووسکی که مدل است.

جورج سوروس میلیارد آمریکایی- مجار در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از هیلاری کلینتون رقیب دمکرات دونالد ترامپ حمایت می کرد.

جورج سوروس که در فهرست یکی از ثروتمندترین افراد جهان مجله فوربس است از سوی ناسیونالیست ها در کشورهای مختلف جهان به حمایت از اعتراضات سیاسی و مدنی و دفاع از دیدگاههای لیبرال متهم شده است.

در سال ۱۹۹۲ جورج سوروس که از معامله گران مهم بازار مالی آمریکا بود به خاطر احتکار و سفته بازی علیه لیره استرلینگ که باعث شد واحد پول بریتانیا به شدت سقوط کند به عنوان «مردی که بانک مرکزی انگلستان را ورشکست کرد» شهرت پیدا کرد.

با استفاده از توییتر و خبرگزاری فرانسه؛ ش .ر