لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۲

حمله رسانه های چین به گزارش پنتاگون


چين بودجه نظامی خود در سال جاری ميلادی را ۴۵ ميليارد دلار اعلام کرده اما پنتاگون رقم واقعی اين بودجه را دو يا سه برابر بيشتر از رقم اعلام شده می داند.
چين بودجه نظامی خود در سال جاری ميلادی را ۴۵ ميليارد دلار اعلام کرده اما پنتاگون رقم واقعی اين بودجه را دو يا سه برابر بيشتر از رقم اعلام شده می داند.

رسانه های دولتی چين روز يکشنبه، ۲۷ ماه مه، ضمن محکوم کردن گزارش پنتاگون، وزارت دفاع آمريکا، اعلام کردند برای آن که نيروی نظامی چين از آمريکا عقب نماند پکن ناچار است بودجه نظامی خود را افزايش دهد.


گزارش وزارت دفاع آمريکا که روز جمعه به وقت محلی منتشر شد تصريح می کند که پکن با بهانه کردن اختلافات خود با تايوان درصدد افزايش نيروی نظامی خود در منطقه است.


روزنامه خلق، ارگان حزب کمونيست چين، در سرمقاله روز يکشنبه خود نوشت: « گزارش وزارت دفاع آمريکا استراتژی و قابليت های نظامی و همچنين مسائل امنيتی چين را مغرضانه تحليل کرده و حق دولت چين در پيشرفته کردن تسليحات نظامی و دفاعی کشور را مورد حمله قرار داده است.»


نويسندگان اين سرمقاله، گزارش پنتاگون را که در آن از رشد سريع نظامی چين به عنوان خطری برای امنيت منطقه ياد شده، «بی پايه و اساس» خوانده اند و معتقدند که تهيه کنندگان گزارش پنتاگون در اين باره بزرگنمايی کرده اند.


چين بودجه نظامی خود در سال جاری ميلادی را ۴۵ ميليارد دلار اعلام کرده اما پنتاگون رقم واقعی اين بودجه را دو يا سه برابر بيشتر از رقم اعلام شده و بين ۸۵ تا ۱۲۵ ميليارد دلار می داند.


گزارش پنتاگون تاکيد می کند که هدف چين از افزايش سريع بودجه نظامی تنها مقابله با تايوان نيست و احتمالا پکن در تلاش است نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد.


در اين گزارش همچنين به موشک های جديد چين اشاره شده است که بنا به اعتقاد کارشناسان می توان از آنها در عملياتی غير از بحران احتمالی در تايوان استفاده کرد.


اين کارشناسان همچنين معتقدند افزايش توان نيروی هوايی چين تا حدی است که پکن را قادر می کند غير از تنگه تايوان، آبهای دريای جنوب چين را تحت کنترل خود در آورد.


شين خوا، خبرگزاری دولتی چين نيز در واکنشی مشابه اعلام کرد چين کشور بزرگ و پر جمعيتی است و برای حفظ امنيت ملی به سلاح های روز نياز دارد.


XS
SM
MD
LG