لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۲

نادال، فدرر و جوکویچ، مثلث قدرت در تورنمنت میامی


نادال در حال حاضر با فاصله زیادی از نفرات دوم و سوم،‌ مرد اول تنیس جهان است
نادال در حال حاضر با فاصله زیادی از نفرات دوم و سوم،‌ مرد اول تنیس جهان است
در حالی که رافائل نادال مرد شماره یک و راجر فدرر مرد شماره سه تنيس جهان، راهی دور سوم رقابت‌های تنيس سه ميليون و ۶۴۵ هزار دلاری ميامی شدند، اندی رادیک و اندی ماری ستاره‌های تنیس آمریکا و بریتانیا با شکست مقابل رقبای گمنام خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

نادال در حال حاضر با ۱۲ هزار و ۶۳۰ امتیاز در صدر جدول، دست کم تا پایان تابستان دست نیافتنی به نظر می‌رسد. جوکوویچ با هشت هزار ۷۱۰ امتیاز دوم است و فدرر با ۸شت هزار ۲۸۰ امتیاز مترصد صعود به رده دوم است. رابین سودرلینگ از سوئد نیز در رده چهارم ایستاده است.

از رقابت‌های دور دوم، نادال اسپانيایی که در دور نخست استراحت کرده بود، در دو ست پیاپی و با نتايج مشابه ۶ بر ۴ نيشی كوری از ژاپن را شكست داد و به مرحله سوم صعود كرد. او در مرحله سوم به مصاف هموطنش فلیسیانو لوپز خواهد رفت.

راجر فدرر سوئيسی نیز پس از استراحت در دور نخست، با نتيجه دو به صفر و با نتايج مشابه ۶ بر ۳ رادک استپانک از جمهوری چک را با شكست بدرقه كرد. فدرر در دور بعد با خوان موناكو تنیس باز خوش استیل آرژانتينی روبه‌رو می‌شود.

در مهم‌ترين شگفتی این دور، اندی رادیک آمريكایی که مدافع عنوان قهرمانی است از دور رقابت‌ها حذف شد. رادیک دو به صفر و با نتايج ۶ بر ۴ و ۷ بر ۶ مقابل پابلو كوئه واس نماینده گمنام اروگوئه‌ای شكست خورد تا وداع تلخی را مقابل هوادارانش تجربه كند. کوئه واس در رده شصت و دوم جهان قرار دارد.

در ديگر ديدارهای مهم دور دوم، جو ويلفرد سونگا بر تایموراز گاباشویلی از روسیه پیروز شد. خوان ايگناسيو چلا از آرژانتين دو به یک، به لوپز اسپانيایی باخت. توماس برديچ اهل چک هم از سد روبن راميرز اسپانيایی گذشت.

بردیچ به اتفاق سونگا و الکساندر دولگوپولوف در گروه نادال قرار دارند و جدی‌ترین رقبای او برای راهیابی به فینال هستند.

جوکوویچ، تهدید شماره یک

نوواک جوكوويچ اهل صربستان و مرد شماره دو تنيس جهان نیز با شكست دنيس ايستومين ازبكستانی به مرحله سوم راه پيدا كرد.

جوکوویچ هفته گذشته با پیروزی در بازی فینال تورنمنت سری مسترز ایندین ولز، جام قهرمانی را نصیب خود کرد. او با شکست راجر فدرر در نیمه نهایی، در فینال نیز نادال را مغلوب کرد. این در حالی بود که در هر شش بازی قبلی‌اش مقابل نادال بازنده بود.

جوکوویچ که در فینال اوپن استرالیا اولین گرند اسلم سال در ماه ژانویه سال ۲۰۱۱ هم قهرمان شده بود، حالا بعد از ۱۹ بازی بی‌شکست باقیمانده است.
او در دور سوم تنیس میامی باید با جیمز بلیک تنیس‌باز کهنه‌کار امریکایی روبه‌رو شود.

جوکوویچ تهدید شماره یک و اصلی فدرر و نادال در این رقابت‌هاست و در گروهی قرار دارد که راجر فدرر نیز حضور دارد و محل برخورد احتمالی این دو نفر، مرحله نیمه نهایی خواهد بود.

با توجه به اینکه قهرمان این تورنمنت هزار امتیاز دریافت خواهد کرد، برنده مصاف این دو نفر، نفر دوم رنکینگ در اولین رده‌بندی ماه آوریل را مشخص خواهد کرد.

جوکوویچ قبل از رسیدن به فدرر، با حریف سرشناسی مواجه نخواهد شد زیرا
اندی ماری بریتانیایی مقابل الکس بوگومولوف آمریکایی که در رده ۱۱۸ جهان است مغلوب شد. همچنان که در پی حذف رادیک، هیچ هماورد مطرحی تا قبل از نیمه نهایی مقابل فدرر قرار نخواهد گرفت.
XS
SM
MD
LG