لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۵

يورو ۲۰۰۸؛ پرواز اسپانيا با گل وی يا


اسپانیا با پیروزی مقابل سوئد از رویارویی با هلند گریخت.
عکس از AFP
اسپانیا با پیروزی مقابل سوئد از رویارویی با هلند گریخت. عکس از AFP

تيم فوتبال اسپانيا با گل داويد وی يا در وقت تلف شده، به پيروزی دو بر يک بر سوئد دست يافت تا با پيشتازی در گروه چهارم، موقعيتی مناسب برای گريز از رويارويی با هلند بيابد.


برای تيم خوش ترکيب اسپانيا فرناندو تورز در دقيقه ۱۵ و وی يا در دقيقه ۲+۹۰ گل زدند تا اين بار تک گل زلاتان ايبراهيموويچ در دقيقه ۳۵ برای سوئد نتیجه بخش نباشد.


دو تيم برنده روز نخست رقابت های گروه چهارم، در ورزشگاه شهر اينسبروک، با آگاهی از سرگروهی هلند در گروه سوم و پرهيز از برخورد با اين تيم، به يک بازی محتاطانه روی آوردند.


اما ضربه قطع کننده ای توسط فرناندو تورز به گل برتری اسپانيا منجر شد تا سوئد با ميانگين بالای سنی، برای بازيابی بازی به زمين اسپانيا هجوم ببرد.


گل ايبراهيموويچ حاصل سهل انگاری دفاع اسپانيا و تسلط زلاتان بر توپ بود تا سوئد بازی را به تساوی بکشاند.


اما وی يا که در روز نخست به ثمر رساننده سه گل از چهار گل اسپانيا به روسيه بود، حرکت انفجاری برای گلزنی را در دومين دقيقه وقت تلف شده نشان داد.


او با جهشی از بين دو مدافع سوئدی يک پاس بلند را از جناح چپ دريافت کرد و با ضربه ای دقيق توپ را از آندرياس ايساکسون، دروازه بان بلند قامت سوئد عبور داد تا پيروزی از آن اسپانيا شود و برای سوئد فرصتی برای جبران باقی نماند. اين چهارمين گل او در اين رقابتها بود.


اسپانيا شش امتيازی شد تا سوئد در امتياز سه باقی بماند و منتظر انتیجه دیگر بازی ها باشد.


روسيه قهرمان را حذف کرد


تيم ملی فوتبال روسيه با پيروزی يک بر صفر بر يونان، قهرمان شگفتی آفرين دوره پيش را حذف کرد و خود مهيای مسابقه با هلند شد.


تک گل پيروزی بخش تيم روسيه در دقيقه ۳۳ توسط کنستانتين زيريانوف به ثمر رسيد.


در اين نيمه روسيه بر يونان برتری داشت، اما در نيمه دوم يونان به رهبری اتو رهاگل آلمانی برای گريز از شکستی ديگر و بازيابی موقعيتی برای صعود به دور يکچهارم پايانی به ميدان آمد که با توجه به نمايش سريع روسها، بازی حالتی پر افت و خيز يافت و دو تيم با چهره ای تهاجمی فوتبالی زيبا ولی بدون گل را به نمايش گذاشتند.


حالا رقابت برای کسب مقام دوم گروه و رويا رويی با تيم ملی هلند بين تيمهای روسيه و سوئد است که اگر روسيه به اين مهم نائل شود، برای هلند بازی آسانی پيش رو نخواهد بود.


XS
SM
MD
LG