لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۲

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد ، در شماره چهارشنبه خود از برخورد نيروی انتظامی با کاربران بلوتوث و تلفن همراه خبر داده ، و از قول مدیر روابط عمومی نیروی انتظامی نوشته که هم اکنون در قالب طرح ارتقای امينت اجتماعی بلوتوث بازان در اماکن عمومی دستگير می شوند.


به نوشته اين روزنامه اين مهدی احمدی گفته « يکی از محورهايی که در راستای اجرای طرح امنيت اجتماعی با آن برخورد خواهد شد ، عوامل و افراد سودجويی هستند که اکثراً در مترو و اماکن عمومی ، اقدام به انتشار بلوتوث های مخرب می کنند. »


اعتماد نوشته که وی با تاکيد بر اينکه « بلوتوث های مخرب ، امنيت اجتماعی را تحت تاثير قرار می دهد » ، گفته است پليس در صورت مشاهده بلوتوث بازها با آنها برخورد قاطع خواهد داشت.


درخواست محاکمه مرتضوی


روزنامه کيهان که طی چند روز گذشته به مساله دستگيری عباس پاليزدار پرداخته است ، با انتشار نامه منتسب به جمعی از دانشگاهيان در شماره روز چهارشنبه خود خواستار پی گيری گزارش تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضاييه و محاکمه سعيد مرتضوی دادستان تهران شده است.


به نوشته اين روزنامه 600 نفر از فارغ التحصيلان دانشگاهی در نامه خود نوشته اند تأکيد بيش از اندازه مسئولان قوه قضائيه بر ارتباط پاليزدار با هيئت تحقيق و تفحص مجلس و استفاده از آن جهت زير سؤال بردن کل دستاوردهای تحقيق و تفحص در نوع خود جالب است ، و اين شائبه را به ذهن متبادر می سازد که اين اتفاق سناريويی برای مقابله با تحقيق و تفحص نهاد قانونگذاری از قوه قضائيه بوده است.


به نوشته کيهان در بخش ديگری از اين نامه آمده است « در راستای حفظ کرامت مجلس و نمايندگان لازم است تا هر چه سريع تر اقداماتی از سوی مجلس صورت پذيرد تا برخورد قوه قضائيه با قوه مقننه به رويه ای برای برخورد ساير قوا با اين نهاد عظيم الشأن که در رأس امور قرار دارد، بدل نگردد.


این روزنامه همچنین نوشته که امضا کنندگان این نامه خواستار رسيدگی سريع به يافته های هيئت تحقيق و تفحص از قوه قضائيه در مرجعی صالح شده اند و تاکید کرده اند که با برگزاری یک دادگاه به اتهامات افراد ذکر شده در گزارش هيئت تحقیق و تقحص از جمله دادستان تهران رسیدگی شود.


انحلال انجمن صنفی روزنامه نگاران غیر قانونی است


روزنامه اعتماد ملی ، شکايت انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران از وزارت کار را مورد توجه قرار داده است.


اين روزنامه به نقل از بدرالسادات مفيدی دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران ، نامه انحلال تنها نهاد صنفی روزنامه نگاران ايران را فاقد وجاهت قانونی دانسته ، و نوشته فعاليت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران ، تا امروز کاملا‌ قانونی بوده و آنچه خلا‌ف قانون اتفاق افتاده رفتار مديران وزارت کار و مانع‌تراشی‌های آنها بوده است.


اعتماد ملی همچنين از قول دبير انجمن صنفی نوشته « وزير کار در اجلا‌س اخير ژنو با قاطعيت از پيروی ايران از مقاوله‌نامه‌های ۷۸ و ۹۸ صحبت و بر آزادی سنديکاهای کارگری تاکيد کرده اما برخلا‌ف آنچه در خارج از ايران به آن افتخار می‌کنند و با آن ژست سياسی می‌گيرند در داخل به گونه‌ای ديگر رفتار می‌کنند و برای حذف نهادهای صنفی کارگری تلا‌ش می‌کنند. »


اين روزنامه همچنين خبر داده که انجمن صنفی روزنامه نگاران از وزارت کار به ديوان عدالت اداری شکايت خواهد کرد.


انتقاد مراجع قم از گرانی و تورم


روزنامه کارگزاران انتقاد مراجع تقليد از وضعيت گرانی و افزايش تورم در کشور را منعکس کرده است.


اين روزنامه در گزارش خود از سفر علی لاريجانی به قم و ديدار با مراجع نوشته « آيات عظام و مراجع تقليد در ديدار رئيس مجلس هشتم با انتقاد از تورم ، گرانی و مشکلات اقتصادی کشور، بر تلاش مجلس جديد برای حل اين معضلات تاکيد کردند. »


کارگزاران همچنين از قول موسوی اردبيلی خطاب به رییس مجلس هشتم نوشته « من فکر می‌کنم اولويت اين است که از شما خواهش کنم تا می‌توانيد بحث مملکت را خوب کنيد ، کاری به امور سياسی ندارم ، منظور من زندگی عادی مردم است. زندگی عادی مردم روز به روز بدتر می‌شود ، بايد چاره‌ای بينديشيد. »


«سپاه پاسداران آماده پاسخ به دشمن»


روزنامه جمهوری اسلامی ، مانور نظامی اسراييل را مورد توجه قرار داده ، و از قول فرمانده کل سپاه پاسداران نوشته « اگر دشمن دچار خطای راهبردی شود برادران پاسدار با آمادگی کامل پاسخ کوبنده ای به دشمن خواهند داد. »


این روزنامه در خبر خود به سخنرانی محمدعلی جعفری در مراسم صبحگاه ستاد فرماندهی کل سپاه اشاره کرده ، و به نقل از وی نوشته « امروز سپاه پاسداران در بهترين موقعيت برای دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن قرار دارد و علت اينکه دشمن با وجود امکانات توان مقابله يا درگيری با ما را ندارد همين آمادگی و قدرت بازدارندگی ماست و اگر دشمن دچار خطای راهبردی شود برادران پاسدار با آمادگی کامل پاسخ کوبنده ای به دشمن خواهند داد.»


بازداشت یک عضو دراویش گنابادی در قم


روزنامه کارگزاران ، در خبری کوتاه از دستگيری يک عضو از دراويش گنابادی در قم خبر داده است.


به نوشته این روزنامه « اميرعلی لباف ، موذن نماز سلسله نعمت‌اللهی گنابادی در شهر قم روز چهارشنبه بازداشت شد. »


XS
SM
MD
LG