لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۱

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه رسالت ، خبر داده که رییس جمهوری اسلامی در مورد موج جدید فرار مغزها از ایران ، گفته « من فرار مغز ها را قبول ندارم. »


اين روزنامه نوشته محمود احمدی نژاد ، در چهاردهمين جشنواره تحقيقاتی علوم پزشکی رازی ، در پاسخ به پرسشی در ارتباط با فرار مغزها از ايران ، گفته است « از نظر من واژه فرار مغزها واژه درستی نيست ، چون ايرانی ها هر کجا هستند ، قلب شان به عشق ايران می تپد و به ايران توجه دارند. »


به نوشته اعتماد احمدی نژاد همچنین با اشاره به خروج مغزها و متخصصان از ايران ، گفته « ما از آن ها خواسته ايم در هر کجای دنيا هستند ، در خدمت جامعه بشری باشند و اين نيز خود بزرگ ترين کمک به ملت ايران است. »


«تدوین راهبرد مقابله با تهدید نرم در سپاه»


روزنامه اعتماد ملی ، از « تدوين راهبردهای جديد برای مقابله با تهديدات نرم در سپاه ‌پاسداران » خبر داده ، و به نقل از معاون فرهنگی بسيج نوشته « مجموعه‌ای از راهبردهای جديد برای مقابله با تهديدات نرم در سپاه تدوين شده که اين راهکارها هم‌اکنون با ايجاد ساختارهای جديد در سپاه در حال پيگيری است. »


به گزارش اين روزنامه محمد نائينی ، در همايش تخصصی روابط عمومی سپاه ، گفته « شرايط جديد جهانی و تغيير رويکرد تهديدات فرا روی نظام اسلا‌می ‌از سخت به نرم ، ‌باعث شد تا مجموعه‌ای از راهبردهای جديد برای مقابله با تهديدات نرم در سپاه تدوين شود. »


وی همچنين با اشاره به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی درباره انواع تهديدات ، تهديد نرم را چالش اصلی نظام اسلا‌می خوانده ، و ادعا کرده که « محور اصلی استراتژی آمريکا نيز بر پايه جنگ نرم استوار شده است. »


اجرای آئين نامه پوشش دانشجويان در اهواز


روزنامه اعتماد ، از توزيع « آئين نامه پوشش » در دانشگاه آزاد اهواز خبر داده ، و نوشته که بدر آطن ائين نامه نوع مانتو ، مقنعه ، کفش و جوراب دانشجويان تعيين شده است.


به نوشته اين روزنامه در آئين نامه پوشش دانشگاه آزاد اهواز به دانشجويان دختر تاکيد شده که « رنگ مانتو از رنگ های متعارف و وزين باشد و بلندی مانتو بايد حداقل تا زير زانوی فرد را پوشش دهد » ، مقنعه و شلوار و جوراب دانشجويان دختر بايد ضخيم باشد وشلوار آنا ها بايد تا مچ پا را بپوشاند.»


اعتماد نوشته که در اين آئين نامه به دانشجويان تاکيد شده که بايد « کفش متناسب با شأن دانشگاه » بپوشند ، و پسران دانشجو نيز بايد پاز پوشيدن « يراهن های آستين کوتاه ، و لباس های تنگ يا بدن نما » پرهيز کنند.


اين روزنامه نوشته که همزمان با پخش اين آيين نامه در سطح دانشگاه آزاد اهواز افرادی هم تحت عنوان ماموران ارشاد در صحن اين دانشگاه گشت می زنند و به دانشجويان تذکر می دهند.


ممنوعيت های عزاداری محرم اعلام شد


روزنامه ايران ، ارگان رسمی دولت ، خبر داده که « قمه زنی ، استفاده از شمايل ائمه ، راه اندازی کاروان های علم کشی بدون عزادار و استفاده از آلات موسيقی غيرمجاز از سوی هیأت های مذهبی در ماه محرم ممنوع اعلام شده است. »


اين روزنامه از قول جانشين فرمانده نيروی انتظامی همچنين نوشته « راه اندازی ايستگاه های صلواتی بيرون از هیأت های مذهبی نيز بايد با هماهنگی راهنمايی و رانندگی صورت گيرد تا از ايجاد ترافيک و راهبندان در خيابان ها جلوگيری شود. »


احمدرضا رادان همچنين گفته است که « طبل و سنج را تنها آلات مجاز استفاده در مراسم عزاداری توسط هیأت ها است. »


به نوشته روزنامه ايران ، اين مقام نيروی انتظامی همچنين از حضور «همياران محرم» به نماينگی از نيروی انتظامی در در هیأت های عزاداری سراسر کشور خبر داده و گفته که « اين همياران علاوه بر اين که پل ارتباطی ميان مردم و پليس هستند، وظيفه انضباط و انتظام بخشيدن در هیأت ها را نيز برعهده دارند. »


مردی خانواده اش را به آتش کشيد


روزنامه کيهان ، خبر داده که مرد جوانی در شهرستان داراب اعضای خانواده همسرش را به آتش کشيده و آن ها را به قتل رسانده است.


اين روزنامه به نقل از سرهنگ محمد محمدی ، رئيس پليس آگاهی استان فارس نوشته « در ساعت يک و ۴۵ دقيقه بامداد روز ۲۵ آذرماه ماموران کلانتری دبيران منطقه داراب از وقوع آتش سوزی در منزلی مطلع شدند ، و پس از حضور در صحنه مشاهده کردند که چهار نفر از اعضای خانه در آتش سوخته و جان خود را از دست داده اند. »


روزنامه کيهان اين اقدام را « جنون آميز » توصيف کرده ، و به نقل از سرهنگ محمد محمدی نوشته که داماد خانواده به منظور انتقام جويی به منزل پدرزنش رفته و اقدام به آتش زدن منزل کرده که طی آن پدر، برادر و خواهرزن قاتل به همراه همسرش در آتش سوخته ، و خود وی و دختر ۱۳ ساله خانواده دچار سوختگی شده اند. »


XS
SM
MD
LG