لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۵

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد ، از نامه نگاری رييس مجلس مجلس هشتم با رهبر جمهوری اسلامی درباره تخلفات اقتصادی دولت خبر داده است.


اين روزنامه نوشته « عدم ارايه به موقع لايحه بودجه سال ۱۳۸۸ و تخلفات دولت درخصوص بودجه سال جاری رئيس مجلس را مجبور به نوشتن نامه به رهبری کرد.»


يک عضو کمسيون برنامه و بودجه مجلس درباره اين نامه به اعتماد گفته « لاريجانی در نامه خود به رهبر با استناد به گزارش رئيس ديوان محاسبات از تخلفات دولت درخصوص بودجه ۸۷ به ويژه تبصره ۱۳ قانون بودجه امسال گلايه کرده است. »


موسی الرضا ثروتی همچنين گفته « ديوان محاسبات نامه ای به رهبری ارسال نکرده بلکه گزارشی با مضمون عدم اجرای قانون توسط دولت به مجلس ارائه کرد که در پی ارسال اين گزارش به مجلس ، آقای لاريجانی آن را امضا و به دفتر رهبری ارسال کرده است. »


به نوشته اعتماد ، آقای ثروتی همچنين از تنظيم گزارشی در مرکز پژوهش های مجلس خبر داده که در آن عدم اجرای قوانين و تخلفات دولت نهم ، دسته بندی و در اختيار هيات رييسه مجلس قرار گرفته است.


«توبيخ رانندگان برای نماز»


روزنامه سرمايه ، از توبيخ رانندگان وسايل نقليه عمومی که برای نماز خواندن توقف نمی کنند ، خبر داده است.


رييس پليس راهنمايی و رانندگی گفته « متاسفانه براساس اطلاعات رسيده تعدادی از رانندگان شئونات اسلامی را رعايت نکرده و برای نماز توقف نمی کنند يا نسبت به پخش موسيقی های غيرمجاز در اتوبوس خود اقدام می کنند. »


به نوشته روزنامه سرمايه ، محمد رويانيان گفته است : براساس طرحی که به زودی جزئيات آن اعلام می شود ، اين دسته از رانندگان از طريق پليس راه استان ها احضار و پس از اخذ تعهد ، در صورت تکرار مجدد، پروانه فعاليت آنها سه ماه لغو می شود.


چک پول های ۵۰ هزارتومانی در خودپردازها


روزنامه جمهوری اسلامی ، از آغاز ارايه چک پول های ۵۰ هزار تومانی بانک مرکزی توسط خودپردازهای بانکی خبرداد.


به نوشته اين روزنامه مديرکل ادامه نظام های پرداخت بانک مرکزی گفته « طرح پرداخت چک چول ۵۰ هزار تومانی از طريق دستگاه های خودپرداز بانک ها توسط برخی بانک ها خصوصی آغاز و اجرايی شده است. »


روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از مهران شريفی نوشته « بانک مرکزی دستور پرداخت چک پول های ۵۰ هزار تومانی اين بانک را از طريق دستگاه های خودپرداز صادر کرده است.»


«خريد هواپيما از بلوک شرق»


روزنامه جام جم ، اظهارات رييس سازمان هواپيمايی کشور درباره خريد هواپيما از کشورهای بلوک شرق را مورد توجه قرار داده ، و نوشته « اولويت اول سازمان هواپيمايی خريد هواپيما از کشورهای بلوک شرق است ، و در همين راستا تا پايان سال ۱۵ درصد به ظرفيت ناوگان هوايی کشور اضافه می‌شود. »


به گزارش اين روزنامه ، حسين خانلری درباره تحريم ايران توسط کشور های غربی گفته « برای ورود هواپيما از کشورهای شرقی برخلاف کشورهای غربی هيچ محدوديتی نداريم. »


جام جم نوشته که رييس سازمان هواپيمايی کشوری ، درباره پايين بودن استاندارد هواپيماهای ساخت کشورهای شرقی نيز گفته « تمامی استاندارد هايی که کشورهای بلوک غربی برای ساخت هواپيما رعايت می‌کنند ، کشور‌های شرقی نيز از آن بهره‌مند هستند. »


اتهام جدید بروجردی به بی بی سی و خبرنگاران


روزنامه ايران ، ارگان رسمی دولت ، اظهارات رييس کمسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس درباره دستگيری تعدادی از خبرنگاران شبکه بی بی سی در ایران را منعکس کرده است.


اين روزنامه از قول علاء الدين بروجردی نوشته « انگليسی ها افرادی را در داخل کشور جذب کردند ، و حتی برای گذراندن دوره آموزشی به خارج فرستادند ، ولی چون اين فعاليت ها مجوز رسمی و قانونی از نهادهای مسئول ايرانی نداشته است افرادی که در اين پروسه بی بی سی شرکت کرده اند ، مرتکب عمل غيرقانونی و غير مجاز شده اند. »


رييس کميسيون امنيت ملی مجلس در عین حال گفته « شبکه بی بی سی مدت ها است که برای راه اندازی شبکه تلويزيونی فارسی در ايران تلاش می کند ، و انگليسی ها با اهدافی خاص به دنبال جذب نيروهای ايرانی در اين شبکه هستند. »


روزنامه دولتی ايران نوشته که آقای بروجردی هفته گذشته نیز از دستگيری دو تيم از گزاشگران شبکه خبری بی بی سی در تهران خبر داده بود.


XS
SM
MD
LG