لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۵

دو سخنرانی جنجالی؛ «سران نظام در فساد اقتصادی دست دارند»


عباس پالیزدار، دبیر کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضاییه.(عکس: نمایی از فیلم سخنرانی وی در دانشگاه بوعلی همدان)
عباس پالیزدار، دبیر کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضاییه.(عکس: نمایی از فیلم سخنرانی وی در دانشگاه بوعلی همدان)

يکی از مشاوران کم شهرت کميسيون اقتصادی مجلس هفتم که در شمار نزديکان محمود احمدی نژاد قرار دارد با دو سخنرانی جنجالی در دانشگاه همدان و شيراز بار ديگر توجه افکار عمومی و رسانه های غير رسمی ايران را به فساد اقتصادی و اداری مقامات ارشد جمهوری اسلامی جلب کرده است.


عباس پاليزدار که از وی به عنوان دبير کميته تحقيق و تفحص از قوه قضاییه نام برده می شود، طی دو سخنرانی در روزهای ۱۴ ارديبهشت در دانشگاه بوعلی همدان و هفتم خرداد در دانشکده حقوق دانشگاه شيراز دستکم ۵۰ تن از مقامات ارشد و روحانيان با نفوذ جمهوری اسلامی را با ذکر نام به «فساد اقتصادی»، «رانت خواری» و در برخی موارد به «فساد اخلاقی» متهم کرده است.


آقای پالیزدار در گفت و گو با رادیو فردا سخنرانی های خود در دانشگاه همدان و ویدئوی منتشره از سخنان خود را در این دانشگاه تایید کرد.


عباس پالیزدار در دو سخنرانی خود بیش از ۵۰ تن از مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران را با اسم و اعلام سمت های آنها، متهم به «رانت خواری» و ارتباط داشتن با «مافیای اقتصادی» کرده است.


از جمله مقام هایی که وی در سخنرانی های خود از آنها نام برده است می توان به افراد زیر اشاره کرد: عباس واعظ طبسی، توليت آستان قدس رضوی به همراه فرزندش ناصر واعظ طبسی، آيت الله محمد امامی کاشانی، عضو سابق شورای ‏نگهبان و امام جمعه تهران، محمد يزدی از اعضای سابق شورای نگهبان، مجلس خبرگان، و دبير جامعه مدرسين حوزه ‏علميه قم و رییس سابق قوه قضاييه و فرزندش حميد يزدی، ابوالقاسم خزعلی، عضو جامعه مدرسين و عضو سابق فقهای شورای ‏نگهبان، علي اکبر ناطق نوری، رييس بازرسی ويژه دفتر آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، حجت الاسلام معزی، معاون دفتر رهبر جمهوری اسلامی، محسن رفيقدوست، رییس سابق بنياد مستضعفان و از بنيانگذاران سپاه پاسداران، حبيب الله ‏عسگراولادی، دبيرکل موتلفه اسلامی، علی فلاحيان، وزير اسبق اطلاعات و علی اکبر هاشمی رفسنجانی به اتفاق فرزندانش.


عباس پاليزدار که از وی به عنوان دبير کميته تحقيق و تفحص از قوه قضائيه نام برده می شود، طی دو سخنرانی در روزهای ۱۴ ارديبهشت در دانشگاه بوعلی همدان و هفتم خرداد در دانشکده حقوق دانشگاه شيراز دستکم ۵۰ تن از مقامات ارشد و روحانيان با نفوذ جمهوری اسلامی را با ذکر نام به «فساد اقتصادی»، «رانت خواری» و در برخی موارد به «فساد اخلاقی» متهم کرده است.

آقای پالیزدار همچنين علی لاريجانی، رییس مجلس هشتم را نيز به شدت مورد حمله قرار داده و در صلاحيت وی برای رياست مجلس هشتم ترديد کرده است.


علاوه بر اين، وی از يحيی رحيم صفوی، فرمانده سابق سپاه پاسداران به عنوان کسی نام برده که «احتمالا در سقوط هواپيمای حامل فرماندهان سپاه و از جمله احمد کاظمی فرمانده نیروی زمينی سپاه پاسداران نقش داشته است.»


عباس پاليزدار از جمله نامزدهای ستاد حاميان مردمی محمود احمدی نژاد در انتخابات دور سوم شورای شهر است که چون اغلب ديگر حاميان دولت در آذر ۸۵ شکست سنگينی را در کارنامه خود ثبت کردند.


وی که از پژوهشگران مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نيز به شمار می رود همچنين وعده داده که به ساير استان های کشور سفر خواهد کرد و شرح فساد مقامات حکومتی را به گوش مردم خواهد رساند.


همزمان خبرگزاری فارس گزارش داده که جامعه اسلامی دانشجويان دانشگاه بوعلی همدان که ميزبان اولين سخنرانی عباس پاليزدار بوده از سوی وزارت علوم به مدت سه ماه تعليق شده است.


جامعه اسلامی دانشجويان تشکلی دانشجویی است که در سال ۱۳۶۶ و به موازات انجمن های اسلامی دانشگاه ها، از سوی جناح راست حاکميت جمهوری اسلامی تاسيس شد.


اين تشکل در زمان تاسيس و تا سال ها موتلفه اسلامی، جامعه روحانيت مبارز، جامعه مدرسين حوزه علميه قم و تشکل های همسو با آن ها را در دانشگاه ها نمايندگی می کرد.


با اين حال به نظر می رسد که تغيير بلوک بندی قدرت در ايران طی سال های اخير در تغيير گرايش های جامعه اسلامی دانشجويان نيز تاثير گذار بوده و به دليل حضور مهدی احمدی نژاد يکی از فرزندان رییس جمهوری اسلامی در اتحاديه جامعه اسلامی دانشجويان سراسر کشور اين تشکل در جدال ميان محافظه کاران سنتی و نومحافظه کاران ايرانی به جانب نومحافظه کاران هدايت شده است.


مرتضی قائمی، معاون دانشجويی و فرهنگی دانشگاه بوعلی سينا در خصوص تعليق فعاليت جامعه اسلامی دانشجويان این دانشگاه گفته است: «در اتهام، اعلام شده که پاليزدار حرمت اشخاص را نگه نداشته است.»


وی همچنين اعلام کرد: «پاليزدار قبل از اينکه حکمی در دادگاه عليه کسی صادر شده باشد و ادعای تخلفات نام برده اثبات شده باشد، افراد را به عنوان متخلف و با اسم های خاص معرفی کرده است.»


آقای پاليزدار در خصوص ارتباطات خود با مقامات ارشد جمهوری اسلامی سکوت کرده است.


همزمان با وی، عبدالله شهبازی يکی ديگر از همکاران سه دهه گذشته وزارت اطلاعات که اخيرا در شيراز عليه آیت الله حائری شيرازی، امام جمعه شيراز، عبدالعلی نجفی، فرمانده سپاه انصار المهدی و روح الله حسينيان از دوستان سعيد امامی و از چهره های امنيتی مدرسه حقانی دست به «افشاگری» زده و آنان را به «فساد اقتصادی» و «زمين خواری» متهم کرده است.


وی به صراحت در سايت شخصی خود اعلام کرده که در هماهنگی با بازرسی ويژه رياست جمهوری که رياست آن بر عهده داوود احمدی نژاد، برادر رییس جمهوری اسلامی است، اقدام به اين کار کرده است.


«سران نظام در فساد اقتصادی سهیم هستند»


فيلم سخنرانی پاليزدار در جامعه اسلامی دانشجويان دانشگاه بوعلی همدان از سوی اين تشکل در اختيار تمامی نمايندگی های آن در ساير شهرهای کشور قرار گرفته است.


جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی همچنين بخش هايی از متن سخنرانی پاليزدار را ابتدا در وبلاگ خود منتشر کرد اما با گسترش بازتاب های اين سخنرانی در رسانه های غير رسمی و سايت ها اقدام به حذف آن کرد.


به رغم شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی محمود احمدی نژاد در جريان انتخابات رياست جمهوری سال ۸۴ و تکرار وعده «افشاگری مافيای اقتصادی» در سخنرانی های سه سال اخير محمود احمدی نژاد، در فيلم منتشر شده از سخنرانی ۱۴ ارديبهشت در دانشگاه همدان، عباس پاليزدار با طرح اين سئوال که «چرا ما نمی توانيم با مفاسد اقتصادی برخورد کنيم» تاکيد کرده است: «چون سران بزرگ مملکت در اين رابطه دخيل هستند و در ‏حال حاضر دولت به تنهايی به مبارزه با اين مفاسد برخاسته که فکر می کنم نتواند موفق باشد.»


وی گفته است: «اگر بخواهم فقط چند ‏پرونده کوچک مفاسد اقتصادی را بگويم آن وقت می بينيد که چه مصيبتی کشور را گرفته که داد رهبر را هم ‏درآورده و به خاطر بعضی مسايل، رهبر بايد به صورت سربسته به مردم بگويد که در کشور چه خبر است.»


آقای پالیزدار می گوید: «کسانی که به عنوان مفسد اقتصادی در کشور در حال فعاليت هستند تحت حمايت شاهرودی، رییس قوه قضاييه قرار ‏دارند. وقتی طی ۱۶ سال گذشته پرونده هايی از مفاسد اقتصادی بررسی شده و مديران به دادگاه معرفی و دادگاه ‏حکم پنج ريال، ۱۰ ريال برای متهمان داده، ببينید چه مصيبتی بر سر کشور آمده است.»


وی در ادامه گفته است: «در حال حاضر ۱۲۳ پرونده مفاسد اقتصادی کشور در کميته تحقيق و تفحص مجلس در دست بررسی است ولی ‏اگر بخواهيم پرونده واقعی مفاسد اقتصادی را بيان کنيم، اصلاً نمی توانيم باور کنيم.»


‏آقای پاليزدار در ادامه شرحی از موانع ايجاد شده برای تحقيق و تفحص از قوه قضاییه را بيان کرده و گفته است: «پس از بارها نامه نگاری... تحقيق و تفحص پس از دستيابی به کدهايی به جاهايی رسيده و فجايعی را که اتفاق افتاده در ‏جمهوری اسلامی ديديم. خدا را شاهد می برم که شبها خوابم نمی برد. گريه ام می گرفت که ما اين همه شهيد ‏داديم، اين همه مصيبت ها مردم کشيدند. حالا بدون توجه به اين همه فقر و مصيبت ها و مشکلاتی که مردم دارند، ‏کسانی که مردم پشت سرشان نماز می خوانند، رفته اند اين کارها را کرده اند.»


عباس پاليزدار در ادامه سخنرانيش، آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه تهران را به عنوان کسی معرفی کرده که «معادن سنگ های تزئينی کشور را تصاحب کرده» و گفته است: «ديدم که يک آقايی آمده و نامه زده که پسرش معلول جسمی است. گفته می خواهم يک مؤسسه توانبخشی بزنم ‏که پسرم هم برود در آن مؤسسه توانبخشی، دم دست خودم باشد. ۱۰۰ تا، ۲۰۰ تا، ۳۰۰ تا معلول را نگهداری ‏کنيم در آنجا، پسرم هم مسئول آنها باشد. گفتند: باشد، خدا پدرت را بيامرزد. مؤسسه را که ثبت کرده و کارش را ‏استارت زده، نامه زده به آقای ... گفته که من ساپورت نياز دارم، نمی توانم خرج کنم که، بايد نظام به ما کمک ‏کند. چه کار کنيم؟ فلان معدن را، معدن سنگ ده بيد فارس را بدهيد به اين آقا. آقا اين سنگ مرمر بهترين سنگ ‏مرمر دنياست. از منابع انفال جمهوری اسلامی است. بدهيم به شما؟ بله، بدهيدش به من. معامله انجام شد و اين ‏معدن را به اين آقا واگذار کردند.»


  • «در پرونده قاچاق کالا از فرودگاه پيام، قاچاقچی بزرگ فرودگاه پيام هزار و صد پرونده قاچاق کالا دارد، اما هنوز ‏موفق به بازداشتش نمی شويم، چرا که تحت الحمايه آقای ناطق نوری است. در مورد سلطان شکر و مافيای شکر هم ‏بايد بگويم که آقای مدلل، داماد يکی از علمای بزرگ بوده است. مدلل با همکاری شخصی به نام محمدرضا يوسفی ‏اقدام به اين کار مي کردند که پس از رو شدن فعاليت شان حاضر شده بودند ۷۰۰ ميليارد تومان برای مختومه شدن ‏اين پرونده بپرداز‏د. در مورد قاچاق سيگار، اساسا توليد و قاچاق سيگار توليد توتون ايران را فلج کرده و کارگران اين کارخانه ها را ‏بيکار کرده است.»
عباس پالیزدار، دبیر کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضاییه

وی افزود: «دوباره بعد از يک مدت گفت آقا اين معدن کافی نيست، معدن زنجان را هم ‏بدهيد به ما. چهار تا را که ما پيدا کرديم، چهار تا معدن را يک آقايی از علما گرفته، که مردم هم پشتش نماز ‏مي خوانند متأسفانه. اين يکی که عرض کردم، آقای امامی کاشانی است. استاد ‏اخلاق و چه و چه و از اين مسائل.»


دبير کميته تحقيق و تفحص از قوه قضائيه در ادامه سخنان خود آیت الله محمد یزدی، رییس سابق قوه قضاییه را نیز به فساد مالی متهم کرد و گفت: «يک دانشکده ای را رفته اند از مقام معظم رهبری اجازه اش را گرفته اند که برای خواهران، ‏دانشکده علوم قضايی می خواهيم بزنيم در قم. چيز خوبی است که خواهران هم در آن فضا حضور داشته باشند... خلاصه نظر آقا را گرفتند که اين ‏دانشکده تأسيس شود. آقا استقبال کردند و مجوز صدور دانشکده را دادند. مؤسسین اين دانشکده بلافاصله ‏بعد از گرفتن مجوز رفتند دنبال ساپورت های مالي اش. جناب آقای نعمت زاده! محبت فرماييد در جهت ‏حمايت از تأسيس اين دانشکده، کارخانه لاستيک دنا را کارشناسی کنيد جهت اين دانشکده. کارشناسی رسمی ‏دادگستری را } آوردند { ، چون آقايانی که اين مؤسسه را تأسيس کرده بودند در دستگاه قضايی هم بودند. آن کارشناسان رسمی ‏دادگستری هم می ترسيدند قيمتی تعيين کنند که به اينها بر بخورد، حتما بايد قيمتی می گفتند که خوش به حال اينها ‏بشود. زدند ۱۲۶ ميليارد (تومان). در صورتی که ما معتقديم ۶۰۰ ميليارد (تومان) هم بالاتر بود. تازه، ۱۲۶ ميليارد که ويلاهايش ‏در شمال را نزده اند، اصلا در آمار نياورده اند، زمين های شيرازش را در آمار نياورده اند، پول نقد موجود در ‏حسابش را هم در آمار نياورده اند، اين طوری به ۱۲۶ ميليارد واگذار کردند.»


عباس پالیزدار افزود: «‏آن آقا نامه نوشت که آقای نعمت زاده: محبت کنيد تخفيف منظور فرماييد. آقای نعمت زاده هم نوشتند ۵۰ درصد ‏تخفيف، از مال بابايش می خواست ببخشد. دوباره نوشتند که محبت کنيد تخفيف ديگری منظور ‏بفرماييد. خلاصه پنج بار نامه نگاری انجام شده، معدن ۱۲۶ ميلياردی به ۱۰ ميلیارد واگذار شد. بعد از آن دوباره ‏نوشتند که ما حالا امکان پرداخت اين پول را نداريم، ترتيباتی فراهم نماييد تا امکان پرداخت اين پول برای ما فراهم ‏شود. نوشتند که ۸۰ درصدش را اقساط بلند مدت و ۲۰ درصد يعنی دو ميلياردش را هم نقدی پرداخت کنيد. گفتند ما ‏آن دو ميليارد را هم نداريم نقدی بدهيم، ما بررسی کرده ايم که اموال کارخانه لاستيک دنا به اين مقدار می رسد، از ‏شما مهلت می خواهيم که اينها را بفروشيم تا بتوانيم اين پول را بدهيم. گفتند که باشد، سفته ای ارائه بدهيد به مدت نه ‏ماه و ما اين را نقد از شما می پذيريم.»


وی اظهار داشت: «گفتند آقا پول هم نداريم که سفته بخريم! نوشت که آقای محمد تقی بانکی، ‏مدير عامل سازمان صنايع ملی ايران، ۲۳ ميليون تومان از صندوق سازمان صنايع ملی ايران برداشت کنيد و سفته ‏بخريد، برويد آيت الله فلانی و فلانی امضاء کنند و کارخانه را تحويل شان بدهيد. و بعد از چند وقت ديديم که کارخانه ‏هم در بورس فروخته شد و واگذار شد که به آن پشت پرده ای ها که اينها را هدايت مي کنند. اينها آلوده دست آنها ‏شده اند... اين که عرض کردم لاستيک دنا، مال آقای يزدی ‏بود، آقای محمد يزدی، رییس قوه قضاييه؛ در زمان رياست اش ... آقای يزدی بر می دارد می نويسد که جناب آقای فروزش، حميد (حميد يزدی) ما بيکار است، ترتيبی اتخاذ فرماييد که از ‏جنگل های شمال جهت صادرات چوب بهره مند گردد. آقای حميد يزدی، پسر آقای يزدی، مديرکل حوزه رياست قوه ‏قضاييه بود در آن مقطع. و متأسفانه جنگل های شمال را به تاراج بردند و رفتند.»


عباس پالیزدار در بخشی دیگر از سخنان مفصل خود به موضوع واگذاری خودروهای شرکت ایران خودرو با قیمت پایین به قضات دادگستری اشاره کرده و گفته است: «ايران خودرو می آيد به دستگاه قضايی اعلام می کند که ما به همه قاضی ها ماشين می دهيم، ماشين ‏پرشيا می دهيم و زير قيمت. خب چه جوری؟ اين ماشين کارشناسی است، ما هم تشخيص می دهيم که اينها را هشت ‏(میلیون) تومان، نه (میلیون) تومان بدهيم. ديديم که کارخانه ايران خودرو بدون هيچ ضابطه ای به قضات قوه قضاييه ماشين پرشيا به ‏نصف قيمت داده، بقيه اش را هم به اقساط، خیلی ها هم که ماشين به نامشان شد قسط ها را هم نپرداختند. همين بذل و ‏بخشش ها باعث شد صدای خیلی های ديگر در بيايد، از همين نهادها و بنيادها. مثلا بنياد نهج البلاغه، ‏‏۵۰۰ دستگاه بهش بدهيد آقا! ديد که بدش نمی آيد، گفت ۵۱۷ تا ديگر هم بدهيد. بنياد نهج البلاغه کی هست؟ علی ‏اکبر ناطق نوری، حسين دين پرور، معزی، عسگراولادی، رفيق دوست.»


وی ادعا کرد که محمود احمدی نژاد از مقام هایی است که برای «مبارزه با فساد اقتصادی» تلاش می کند و افزود: «همانطور که جناب آقای احمدی نژاد گفتند در طول ۱۶ سال گذشته، البته نمی خواهم بگويم در آن ۱۰ سال ‏اول نبوده، چون شواهد نشان می دهد که آن موقع هم اتفاقاتی افتاده، ولی عمده اتفاقات در ۱۶ سال دولت آقای ‏هاشمی و خاتمی بوده، و آقای احمدی نژاد گفتند اينها در اين ۱۶ شانزده سال يک شبکه مافيايی فاميلی ايجاد کرده اند ‏و تنيده اند در هم، که پاره کردن اين شبکه مفاسد خيلی سخت شده است. از هر زاويه ای بخواهيم به مفاسد اقتصادی بنگريم مصيبت بيشتری را خواهيم ديد. اما رییس جمهوری در برخورد ‏با مفاسد اقتصادی با هيچ کس تعارف ندارد.»


آقای پالیزدار می گوید: «احمدی نژاد می خواهد دست مفاسد اقتصادی را از امکانات دولتی کوتاه کند. در حال حاضر دولت به تنهايی به ‏مبارزه مفاسد اقتصادی برخاسته و هيچ کس دولت را حمايت نمی کند. در پرونده قاچاق کالا از فرودگاه پيام، قاچاقچی بزرگ فرودگاه پيام هزار و صد پرونده قاچاق کالا دارد، اما هنوز ‏موفق به بازداشتش نمی شويم، چرا که تحت الحمايه آقای ناطق نوری است. در مورد سلطان شکر و مافيای شکر هم ‏بايد بگويم که آقای مدلل، داماد يکی از علمای بزرگ بوده است. مدلل با همکاری شخصی به نام محمدرضا يوسفی ‏اقدام به اين کار مي کردند که پس از رو شدن فعاليت شان حاضر شده بودند ۷۰۰ ميليارد تومان برای مختومه شدن ‏اين پرونده بپرداز‏د. در مورد قاچاق سيگار، اساسا توليد و قاچاق سيگار توليد توتون ايران را فلج کرده و کارگران اين کارخانه ها را ‏بيکار کرده است.»


وی اظهار داشت: «در مورد هواپيمای شهيد کاظمی اين پرونده را من بررسی نکرده ام، اما طبق آنچه از ‏شواهد پيداست، می توان ماجرا را عمدی دانست و دست يکی از سران وقت سپاه در آن دخيل بود. ما دو سقوط ‏هواپيما داشتيم. يکی شهيد کاظمی و ديگری شهيد دادمان. در مورد دادمان ماجرا عمدی بود، پرونده هزار ‏صفحه ای اين را مي گويد. البته تصادف و کشته شدن کريمی راد، وزير دادگستری سابق يک حادثه طبيعی بود. کريمی راد از جمله کسانی بود که در ‏مبارزه با مفاسد جدی بود اما در بعضی موارد خيلی زياده روی می کرد، به طوری که در قضيه خاک سرخ جزيره ‏هرمز بدون دليل معدن را متوقف کرد به خاطر اينکه اعلام کردند اين معدن وابسته به آيت الله خزعلی است که ‏مشخص شد چنين چيزی در کار نيست.»


  • «پس از سخنرانی در دانشگاه های قبل مرا تهديد کرده اند که اگر به اين کار ادامه دهم از ادامه کارم جلوگيری به عمل می آيد. باور کنيد من از جان خودم نمی ترسم بلکه از اين می ترسم که قبل از اينکه حرفم را در تمام ايران بزنم و اکثر مردم حرفم را بشنوند دهانم بسته شود. بنابر اين با احتياط بيشتری صحبت می کنم.»
دبیر کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضاییه

دبير کميته تحقيق و تفحص از قوه قضائيه به آنچه که «مفاسد اقتصادی آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده اش» نامید نیز اشاره کرد و گفت: «آن قدر مفاسد اقتصادی اين خانواده زياد است که ‏اصلاً قابل گفتن نيست. اما يکی از مفاسد اقتصادی اين خانواده که ميلياردها دلار از محل عدم پرداخت ‏عوارض به دولت را بالا کشيدند، واردات خودروی دوو بود. يک سوم جزيره کيش، پارک جنگلی در ‏شمال را هم بايد از ديگر مفاسد اقتصادی خانواده هاشمی بيان کرد. در حال حاضر در اسطبل اسب های دختر هاشمی فقط روزی ۱۰۰ هزار تومان پول هندوانه هايی است که برای ‏اسب ها می ريزند. شرکت نفتی اين خانواده به همراه عمه خانم يعنی خواهر هاشمی در کانادا هم که ديگر قابل ‏گفتن نيست. پسر وسطی هاشمی به نام مهدی که در سازمان مديريت بهينه سوخت مديريت می کرد، با استخدام زيباترين ‏دختران از آنها چه سوء استفاده هايی که نمی کرد و بعداً که فيلم از اتاق او کشف شد عمق کثيف کاری های او ‏مشخص شد.»


سخنرانی دوم شيراز؛ «تهدید به عدم افشاگری»


عباس پاليزدار در ۷ خرداد ۸۷ نيز مهمان جامعه اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه شيراز بود. اگرچه فيلم سخنرانی دوم تاکنون انتشار نيافته، اما بخش هايی از سخنان وی در شيراز از سوی وبلاگ جامعه اسلامی دانشجويان دانشگاه شيراز انتشار يافت.


آقای پالیزدار در این سخنرانی گفته است: «پس از سخنرانی در دانشگاه های قبل مرا تهديد کرده اند که اگر به اين کار ادامه دهم از ادامه کارم جلوگيری به عمل می آيد. باور کنيد من از جان خودم نمی ترسم بلکه از اين می ترسم که قبل از اينکه حرفم را در تمام ايران بزنم و اکثر مردم حرفم را بشنوند دهانم بسته شود. بنابر اين با احتياط بيشتری صحبت می کنم.»


وی گفته است: «دستگاه قضايی خود از فاسدترين دستگاهها است و به اين نتيجه رسيده ايم که با اين دستگاه پر فساد نمی توان جامعه را اصلاح کرد. در يک مورد که يکی از مسئولين تخلف کرده بود، هاشمی شاهرودی به او نامه نوشت که کار خود را اصلاح کند و او کار خود را اصلاح نکرد و هاشمی شاهرودی هم از قضيه مطلع بود.اين امر دو حالت بيشتر ندارد؛ يا هاشمی شاهرودی عرضه ندارد و يا با آن فرد مفسد همدست است.»


در همین زمینه

XS
SM
MD
LG