لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۷

دو مظنون دیگر در ارتباط با حملات پاریس در بلژیک تفهیم اتهام شدند


دادستانی بلژیک روز پنجشنبه از تفهیم اتهام دو مظنون دیگر در ارتباط با حملات خون‌بار پاریس خبر داد. یکی از این مظنونان متولد فرانسه و دیگری بلژیکی است، و هر دوی آنها یکشنبه این هفته بازداشت شده‌اند.

بر اساس گزارش روز پنجشنبه ۱۲ آذر خبرگزاری رویترز، دادستانی فدرال بلژیک روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از این مظنونان سمیر ز. تبعه فرانسوی متولد ۱۹۹۵ است که روز یکشنبه در فرودگاه زاونتم بلژیک و در حال سوار شدن به هواپیمایی به مقصد مراکش بازداشت شده است.

بر اساس اعلام دادستانی بلژیک، این تبعه فرانسوی مظنون به دو بار تلاش برای رفتن به سوریه در سال ۲۰۱۵ میلادی است و گمان می‌رود از افراد مرتبط با بلال هدفی، یکی از عاملان بمبگذاری‌های فرانسه باشد که مقیم بلژیک بوده است.

مظنون دیگری که از یکشنبه این هفته در ارتباط با حملات پاریس در بازداشت به سر می‌برد، پی‌یر ن. تبعه بلژیکی متولد ۱۹۸۷ است که در جریان جست‌وجوی خانه‌اش در صبح روز یکشنبه بازداشت شده است.

این تبعه بلژیکی ساکن محله مولنبک در غرب بروکسل است و جزئیات بیشتری در مورد دلایل دستگیری او اعلام نشده است.

بر اساس این گزارش هر دوی این بازداشت‌شدگان، روز پنجشنبه در دادگاه حاضر شده‌اند و بازداشت آنها دست کم برای یک ماه تمدید شده است.

خبرگزاری رویترز یادآوری کرده که با بازداشت این دو تن در هفته جاری، شمار بازداشت‌شدگان مرتبط با حملات پاریس در بلژیک به هشت تن رسیده است.

پیش از این مقام‌های بلژیکی شش تن دیگر را با نام‌های محمد عمری، حمزه عطو، علی القاضی، لعزیز ابراهیمی، عبدالله شعاع، محمد بقالی در ارتباط با حملات پاریس و به ویژه فراری دادن و پنهان کردن صلاح عبدالسلام، مظنون کلیدی این حملات تفهیم اتهام کرده‌اند.

روز پنجشنبه همچنین در رویدادی دیگر ‌در ارتباط با حملات پاریس، نخست‌وزیری مجارستان از عبور یکی از برنامه‌ریزان این حملات خونبار از خاک این کشور خبر داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یانوس لازار، سخنگوی نخست‌وزیری مجارستان، نوشت که یکی از برنامه‌ریزان اصلی حملات پاریس از طریق ایستگاه شرقی راه‌آهن بوداپست، از این کشور خارج شده است.

این مقام مسئول در مجارستان، البته اشاره‌ای به نام این مظنون، یا زمانی که او در بوداپست حضور داشته، نکرده است.

او تنها به این نکته اشاره کرده که تأیید می‌کند «بر اساس اطلاعاتی که تاکنون توسط سرویس‌های امنیتی این کشور به دست آمده، یکی از برنامه‌ریزان اصلی حملات پاریس، در بوداپست حضور داشته است».

XS
SM
MD
LG