لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۳

تنبیه دانش‌آموز قاینی به کمیسیون آموزش مجلس کشیده شد


تصویر منتسب به دانش‌آموز قائنی
تصویر منتسب به دانش‌آموز قائنی

به‌دنبال انتشار تصاویر تنبیه یک دانش‌آموز قاینی در شبکه‌های اجتماعی، داوود محمدی، نایب‌ رئیس کمیسیون آموزش مجلس، روز پنجشنبه هفتم بهمن، اعلام کرد که در این باره تحقیق خواهد شد.

به گزارش وبسایت «نسیم قاین»، دانش‌آموزان گفته‌اند که تصاویر منتشر شده، مربوط به دانش‌آموزی است که به خاطر «نمره پایین تنبیه شده است».

پدر این دانش‌آموز روستایی ضمن تایید این خبر به نسیم قاین گفته است: «امروز که شاهد کتک خوردن فرزندم بودم با خود گفته‌ام اگر ترک تحصیل کند بهتر است از اینکه به این صورت کتک بخورد و آبرویش جلوی دوستانش برود».

با انتشار این اخبار و تصاویر، داوود محمدی، نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس وعده داد این کمیسیون موضوع را پیگیری کند.

آقای محمدی به خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی، گفت: «تنبیه بدنی دانش‌آموزان خلاف مقررات و قانون بوده و باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی خانواده‌های دانش‌آموزان می‌شود.»

وی افزود: «قطعا در این زمینه تحقیق کرده و از مسئولان می‌خواهیم که پاسخگو باشند.»

پدر دانش‌آموز تنبیه‌شده به وبسایت نسیم قاین گفته است: پیش از این هم تنبیه بدنی در این مدرسه رخ داده بود «اما کسی به آن رسیدگی نکرده است».

برادر یکی دیگر از دانش‌آموزان تنبیه شده هم گفته است: «برادرم نمره امتحانی کم گرفته بود و معلم او و تعدادی از همکلاسی‌هایش را به این طرز فجیع کتک می‌زند و ما هم پیگیر این موضوع خواهیم بود و قطعا شکایت خواهیم کرد.»

در این میان، رضایی، مدیر آموزش وپرورش قاین، ضمن تایید این تنبیه از احضار معلم خاطی و مدیر و معاون مدرسه به آموزش و پرورش خبر داده و گفته است که حتما با خاطیان برخورد خواهد شد.

به گفته مدیر آموزش و پرورش قائن این پرونده بلافاصله به هیئت تخلفات اداری استان خراسان جنوبی ارسال شده است.

پیش از این، در پی انتشار گزارش‌هایی درباره انتقال یک دانش‌آموز شیرازی به بیمارستان پس از تنبیه بدنی از سوی معملش، رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس روز ۱۴ آبان گفته بود که پرونده «معلم خاطی» به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری استان ارسال شده است.

حمیدرضا شعبانی افزوده بود: یک معلم در یکی از هنرستان‌های شیراز روز ۱۰ آبان، با مشت ضربه‌ای به سینه یک دانش‌آموز زد و این دانش‌آموز پس از این ضربه احساس درد شدید در قفسه سینه کرد و به بیمارستان منتقل شد.

او اضافه کرده بود که این دانش‌آموز «با مشکل خاصی روبه‌رو نشده» و از بیمارستان مرخص شده است.

به گفته آقای شعبانی، دلیل تنبیه بدنی این دانش‌آموز این بوده که به همراه سه دانش‌آموز دیگر با تأخیر و پس از اینکه معلم درس را شروع کرده بود، وارد کلاس شده‌اند.

قبل از آن نیز گزارش‌هایی درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان در استان‌های زنجان، تهران، سیستان و بلوچستان، گلستان و کرمان منتشر شده بود.

آنطور که رحیم میر شاه ‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت‌های آموزش و پرورش، گفته، در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در مجموع ۱۹۲۴ شکایت در مورد تنبیه بدنی ثبت شده که ۱۲۷۴ مورد آن «به‌حق» بوده است.

XS
SM
MD
LG