لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۹

آموزش و پرورش لارستان «گزارش کتک خوردن یک دانش‌آموز» را پیگیری می‌کند


پس از انتشار گزارش‌ها درباره کتک خوردن یک دانش‌آموز در لارستان استان فارس، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان اعلام کرد که این موضوع «به صورت جدی در حال پیگیری است و در صورت تأیید، با مدیر خاطی طبق قانون برخورد می‌شود».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمد فیاض پور، مدیر آموزش و پرورش شهرستان لارستان، روز دوشنبه هشتم آذر، تأکید کرد که این پرونده زیر نظر کارشناسان حراست آموزش و پرورش در حال بررسی است.

پدر یک هنرجوی لارستانی روز دوشنبه گفته بود که مدیر مدرسه فرزند ۱۴ ساله‌اش که در پایه هشتم مقطع متوسطه اول تحصیل می‌کند را کتک زده‌اند، و گردن و سینه پسرش در این حادثه «آسیب‌دیده است».

خبرگزاری ایرنا نیز خبر داد که در پی شکایت پدر این هنرجو، پزشکی قانونی آثار ضرب و جرح را تأیید و پرونده را به مراجع قضایی ارسال کرده است.

روز جمعه ۱۴ آبان نیز حمیدرضا شعبانی، رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، خبر داده بود که پرونده یک «معلم خاطی» که در یکی از هنرستان‌های شیراز یک هنرجو را کتک زده، به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری استان ارسال شده است.

روز ۲۰ آبان نیز پدر یک دانش‌آموز به خبرگزاری ایسنا گفته بود که مدیر مدرسه فرزندش در ناحیه ۱۸ آموزش و پرورش تهران، به فرزندش به دلیل پرداخت نکردن شهریه ۳۰۰ هزار تومان سیلی زده و او را از مدرسه اخراج کرده است.

در مهر ماه نیز گزارش‌هایی درباره ضرب و شتم دانش‌آموزان در استان‌های، زنجان، تهران، گلستان، سیستان و بلوچستان، و کرمان منتشر شده بود.

در همین حال به گفته رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، درباره تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان در مدارس، در دو سال گذشته هزار و ۹۲۴ شکایت ثبت شده که هزار و ۲۷۴ شکایت «به حق» بوده است.

این مقام دولتی همچنین گفته بود که در این زمینه ۳۶ پرونده به هیئت تخلفات اداری فرستاده شده، ۱۸۶ تذکر کتبی و ۵۱۸ تذکر شفاهی از سوی آموزش و پرورش به معلمان داده شده و ۱۵۲ معلم نیز «رضایت شاکی را گرفته‌اند».

XS
SM
MD
LG