لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۰

شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در تهران نامزد معرفی نمی‌کند


شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در عین حال اعلام کرد که احزاب عضو با نام و عنوان خود می‌توانند نامزد معرفی کنند
شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در عین حال اعلام کرد که احزاب عضو با نام و عنوان خود می‌توانند نامزد معرفی کنند

شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرد که در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تهران فهرست ارائه نمی دهد.

این شورا در عین حال اعلام کرد که احزاب عضو با نام و عنوان خود می‌توانند نامزد معرفی کنند.

روز دوشنبه نیز عماد بهاور، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، خبر داده بود که در جلسه این شورا برای تصمیم‌گیری درباره انتخابات مجلس یازدهم، موضوع «عدم ارائه لیست» مطرح شد اما محمدرضا عارف و عبدالواحد موسوی لاری رای‌گیری در این زمینه را به تعویق انداختند.

قرار بود رای‌گیری دراین باره در جلسه فوق‌العاده روز چهارشنبه این شورا انجام شود. با این حال شامگاه سه‌شنبه، تعدادی از اعضای این شورا از جمله آذر منصوری اعلام کردند که این شورا در تهران نامزد معرفی نخواهد کرد.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی منتشر شده بود، مبنی بر اینکه تغییری در وضعیت تایید صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب رخ نداده است.

شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پیش از این تهدید کرده بود که در صورت تایید نشدن نامزدهایش «زینت‌المجالس انتخابات» نخواهد بود.

این شورا از رد صلاحیت ۹۰ درصد نامزدهای خود در انتخابات مجلس خبر داده و اعلام کرده بود که در صورت ادامه این روند برای ۲۳۰ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس نامزد ندارند.

در همین حال، حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی»، از احزاب اصلاح‌طلب در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی خواستار برگزاری همه‌پرسی در خصوص نظارت استصوابی شده است.

برنامه‌ریزی اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات در حالی است که پس از اعتراضات آبان‌ماه گروه کثیری از معترضان اعلام کردند که انتخابات مجلس را تحریم خواهند کرد.

در همین حال نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، از مردم خواست تا به پای صندوق‌های رای در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان نروند و انتخابات را تحریم کنند.

محمدرضا باهنر از چهره‌های شاخص اصولگرایان گفته که در انتخابات پیش روی مجلس، اصولگرایان «رقیب قدری» ندارند و «اگر به نقاط ضعف خود نبازیم» این انتخابات «میدان بازی اصولگرایان است».

برخی از گروه‌های اصول‌گرا فهرست انتخاباتی خود را اعلام کرده و از محمد باقر قالیباف به عنوان رئیس احتمالی مجلس آینده نام برده‌اند.

با این حال گروه جبهه پایداری که طیف تندروی اصولگرایان است، فهرستی ۶۰ نفره از نامزدهای اولیه خود برای تهران منتشر کرده که نام آقای قالیباف در آن وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG