لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۹

پرسپولیس جام قهرمانی لیگ برتر را به سپاهان تعارف کرد


در آغاز هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران و در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فصل که بین تیم‌های اول و دوم جدول برگزار شد، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با یک گل به سپاهان باخت.

شکست سرخپوشان در برابر حضور پرتعداد تماشاگران خودی، فاصله‌شان در کورس قهرمانی را با سپاهان به چهار امتیاز افزایش داد.

با گلی که پرسپولیس در نود و چهارمین دقیقه خورد، جام قهرمانی را به طلایی پوشان تعارف کرد تا در هفت هفته باقی مانده کار دشواری برای جبران این اختلاف، در پیش داشته باشد.

حالا با رقم خوردن چهارمین شکست پرسپولیس، استقلال اگر یکشنبه در اهواز مقابل فولاد به پیروزی برسد رتبه دوم را هم از دست پرسپولیس خارج خواهد کرد.

سپاهان که ۱۷ روز قبل در استادیوم نقش جهان و بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای جام حذفی مقابل پرسپولیس ناکام مانده بود، در لیگ برتر و در خانه حریف جبران کرد.

در بیست و دومین دقیقه محمد کریمی دروازه پرسپولیس را باز کرد اما کمک داور آفساید گرفت. تصاویر آهسته نشان می‌داد زکی‌پور هنگام تصاحب توپ در آفساید نبوده. کارشناسان داوری در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها، به اتفاق، سلامت گل سپاهان را تایید کرده‌اند.

در سی‌امین دقیقه پورعلی‌گنجی به دلیل مصدومیت شدید گردنش تعویض شد. عملکرد ضعیف لئاندرو پریرا، بر دردسرهای پرسپولیس افزود و پیام حیدری داور میدان، در واپسین لحظات نیمه نخست، کارت زرد دوم را به مهاجم برزیلی نشان داد و او را از زمین اخراج کرد.

پرسپولیس در نیمه دوم با یک یار کمتر، دفاع فشرده‌ای را در زمین خودی به نمایش گذاشت. سپاهان هم با پاس‌های کوتاه در صدد ایجاد روزنه بود اما معدود موقعیت‌های خود را با سراسیمگی مغانلو از دست می‌داد.

رضاییان و احمدزاده از تعویض زودهنگام‌شان در دقیقه ۶۳ ناخشنود بودند اما تغییر روند بازی و حملات دامنه‌دار سپاهانی‌ها نشان داد که تصمیم سرمربی پرتغالی این تیم درست بوده.

در دقیقه ۹۴ فشار مستمر سپاهانی‌ها به نتیجه رسید. محمد کریمی از بهترین هافبک‌های حال حاضر فوتبال ایران، موقعیتی را که خود پدید آورده بود با شوتی سنگین و مرتفع، به کنج دروازه بیرانوند دوخت، گلی که این بار مردود اعلام نشد.

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری گفت: «نباید ناامید شویم. درخواستم از بازیکنان این است که تسلیم نشوند. فکر نکنند قهرمانی از دست رفته. کار سخت شده اما به قهرمانی امیدواریمو»

ژوزه مورایس هم گفت: «توانستیم دو گل بزنیم که فقط یکی مورد قبول قرار گرفت. بازیکنانم درخواست کردند به سمت هواداران‌مان بروم و جشن بگیریم اما دلیلی برای جشن گرفتن نداشتم. یک بازی معمولی مانند سایر رقابت‌ها بود. زمانی شادی را با هواداران سهیم می‌شوم که قهرمان شویم.»

سرمربی سپاهان در ادامه گفت: «با هر سوتی که داور می‌زد، نیکمت هر دو تیم به سمت داور می‌دویدند. این باعث عدم تمرکز داور شد. VAR هم وجود ندارد و قضاوت برای داور سخت می‌شود.»

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی( علی نعمتی)، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک (وحدت هنانوف)، امید عالیشاه (عیسی آل کثیر)، مهدی ترابی (گئورگی گولسیانی)، محمد عمری (سیامک نعمتی) و لئاندرو پریرا بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

برای سپاهان پیام نیازمند، محمد دانشگر، نیلسون جونیور، رامین رضاییان (کاتاتو)، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، جلال‌الدین علی‌محمدی، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده (آریا یوسفی)، امید نورافکن و شهریار مغانلو بازی کردند.

در اولین بازی از هفته بیست و دوم، مس رفسنجان با نتیجه یک بر صفر روی گل به خودی هادی محمدی از سد تراکتور گذشت.

مس با یک بازی بیشتر از گل گهر به رده چهارم صعود کرد. تراکتور هم با پذیرش هفتمین شکست، در جایگاه ششم باقی ماند.

XS
SM
MD
LG