لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۹

در پی نمایش چند ثانیه‌ای بوسه دو جوان در خیابان، مدیر پخش شبکه نسیم «تعلیق شد»


مجریان برنامه «چهار شگفت‌انگیز»
مجریان برنامه «چهار شگفت‌انگیز»

در پی نمایش چند ثانیه‌ای «بوسه زن و مردی جوان در خیابان» در جریان پخش یکی از برنامه‌های شبکه تلویزیونی نسیم، با دستور محسن برمهانی معاون سیما، مدیر پخش این شبکه از سمت خود تعلیق و یک «مسئول بازبینی» نیز اخراج شد.

روز پنج‌شنبه، دهم فروردین‌ماه، کلیپی از یکی از برنامه‌های شبکه نسیم، متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد در جریان پخش یک برنامه‌ که در پارک ضبط شده، دو جوان در حال رد شدن از مقابل دوربین یکدیگر را می‌بوسند.

خبرگزاری برنا روز دوشنبه چهاردهم فروردین ماه گزارش داد که «در پی پخش تصاویر نامتعارف در یکی از برنامه‌های نوروزی شبکه نسیم، بر اساس شنیده‌ها، مدیر پخش شبکه نسیم به‌دستور محسن برمهانی معاون سیما» تعلیق شده است.

این خبرگزاری افزود که «با توجه به اتفاق خارج از عرف» رخ داده در پخش برنامه «چهار شگفت‌انگیز»، علاوه بر «توبیخ کتبی» عوامل و مدیران شبکه نسیم، محسن برمهانی معاون سیما در دستوری به محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم، خواستار «تعلیق مدیر پخش شبکه»، «اخراج مسئول بازبینی و بازبین شبکه» و «جریمه، توبیخ و تغییر تهیه‌کننده این برنامه» شد.

طبق این گزارش، محسن برمهانی، معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، همچنین دستور داده است تا «اقدام حقوقی لازم در خصوص عامل خطای صورت‌‌گرفته» انجام شود.

پس از پخش چند ثانیه‌ای «بوسه زن و مردی جوان در خیابان» از شبکه تلویزیونی نسیم، که در کلیپ منتشر شده یکی از مجریان برنامه «چهار شگفت‌انگیز» نیز به آن واکنش نشان می‌دهد، روابط عمومی شبکه نسیم در اطلاعیه‌ای اقدام به عذرخواهی کرد.

اطلاعیه روابط عمومی شبکه نسیم که روز پنج‌شنبه یازدهم فروردین منتشر شده بود، این رخداد را نتیجه «سهل‌انگاری تیم تولید برنامه و بی‌دقتی ناظران» خوانده بود اما اکنون مقام‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی با صدور دستور «تعلیق مدیر پخش شبکه نسیم» و «اخراج مسئول بازبینی»، برخورد شدیدتری برای پخش چند ثانیه‌ای «بوسه زن و مردی جوان» در پیش گرفته‌اند.

XS
SM
MD
LG