لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۸

بازداشت هشت نفر در یک «خانه تیمی سلفی» در کردستان


سنندج، مرکز استان کردستان ایران
سنندج، مرکز استان کردستان ایران
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به نقل از یک مقام آگاه از شناسایی یک «خانه تیمی» متعلق به «گروه سلفی» در یکی از روستاهای کردستان ایران و دستگیری «هشت نفر» از اعضای این گروه خبر داد.

به گزارش ایرنا، این مقام آگاه اعلام کرده است که این خانه تیمی در روستای برازان از توابع سنندج شناسایی شده است و روز دوشنبه، ۱۵ فروردین، نیروهای امنیتی کردستان به این خانه هجوم برده و هشت نفر از اعضای این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این مقام آگاه افزوده است که در این عملیات «مقادیر زیادی سلاح و مهمات و مواد منفجره»‌ کشف و ضبط شده است که به گفته این فرد توان تخریبی این میزان مواد منفجره «برای نیمی از شهر سنندج کفایت می‌کرد».

مسئولان رسمی استان کردستان تا کنون در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

خبر دستگیری هشت فرد مرتبط با این گروه به گفته وی «تروریستی» در روز دوشنبه در حالی منتشر شده است که پیشتر، سپاه پاسداران نیز اعلام کرده بود که روز دوشنبه دو تن از عوامل تیراندازی چهارم فروردین ماه را در سنندج از پای در آورده است.

ابراهیم حسینی، معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان، نیز روز سه شنبه در همین زمینه توضیح داد که دو فرد مزبور «در روستای تخلیه شده تجره» در نزدیکی شهر کردستان توسط سپاه هدف گلوله قرار گرفته‌ بودند.

همچنین روز دوشنبه، فرمانده مرزبانی ناجا نیز از درگیری نیروی انتظامی «اشرار و گروهک پژاک» در مریوان، در ۱۲۵ کیلومتری شمال غرب سنندج، خبر داد و افزود که طی این درگیری‌ها، چهار تن از کارکنان نیروی انتظامی کشته، سه نفر زمجروح و همچنین چهار «تروریست» نیز کشته و زخمی شدند.

در دو ماه گذشته، استان کردستان چندین بار شاهد عملیات افراد مسلح بوده است که این اقدامات به کشته شدن نیروهای انتظامی و مرزبانی ایران منجر شده است.

۱۳ فروردین خبرگزاری‌ها از کشته شدن چهار تن از مرزبانان پاسگاه مرزی مریوان خبر دادند. پس از آن حزب حیات آزاد کردستان، پژاک مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله در پاسخ به اعدام حسین خضری، یکی از اعضای پژاک، در زندان ارومیه صورت گرفته است.

در اواسط اسفندماه نیز، چهار محیط‌بان در استان کردستان توسط افرادی مسلح به قتل رسیدند که پس از آن معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان از شناسایی و انهدام یک گروه تروریستی به عنوان عاملان آن حمله خبر داد.

همچنین، مهر ماه گذشته دو فرد مسلح در میدان آزادی سنندج بر روی نیروهای پلیس حاضر در این میدان آتش گشودند که در جریان آن پنج نفر کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

پس از آن فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان اعلام کرد که «دو عامل اصلی» این تیراندازی کشته شده‌اند.

چند روز پیش از آن نیز بر اثر انفجار بمبی در مهاباد طی مراسم رژه سالگرد جنگ ایران و عراق ۱۲ تن کشته و ۸۰ تن مجروح شدند که سپاه پاسداران یک هفته پس از آن در عملیاتی نظامی، با ورود به خاک عراق ۳۰ نفر از عوامل انفجار مهاباد را از پای در آورده است.

خبرگزاری مهر گزارش کرده است که روز سه شنبه هیئت ویژه‌ای از تهران، به سرپرستی معاون امنیتی وزیر کشور و به همراه معاونین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس برای «بررسی هرچه بهتر حوادث تروریستی دو هفته اخیر استان کردستان» وارد سنندج شدند.
XS
SM
MD
LG