لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۱

دو عضو شورای مرکزی ادوار دفتر تحکیم وحدت بازداشت شدند


حسن اسدی‌ زید‌آبادی، یکی از بازداشت‌شدگان ادوار تحکیم وحدت
حسن اسدی‌ زید‌آبادی، یکی از بازداشت‌شدگان ادوار تحکیم وحدت
حسن اسدی‌زید‌آبادی و علی جمالی، دو عضو شورای مرکزی دانش‌آموختگان ایران، ادوار تحکیم وحدت، بعد از ظهر روز یکشنبه، ۳۱ شهریورماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش وب‌سایت رسمی ادوار تحکیم وحدت، مأموران امنیتی حسن اسدی زید‌آبادی، مسئول کمیته حقوق بشر این سازمان را روز یکشنبه با مراجعه به منزل وی و علی جمالی، عضو شورای مرکزی و مسئول کمیته سیاسی سازمان را در محل کار خود بازداشت کردند.

حسن اسدی زید‌آبادی پیش از این و در ۱۲ آبان سال گذشته، همراه با محمد صادقی، مسئول کمیته شعب سازمان به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت نظام»، «تبلیغ علیه نظام»، «اخلال در نظم عمومی» و «توهین به رئیس جمهور» بازداشت شده بود.

وی در آن زمان پس از تحمل ۴۰ روز بازداشت با قید کفالت آزاد شد و دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در ۱۲ مردادماه سال جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شد که حکم این دادگاه تا کنون صادر نشده است.

علی جمالی، در جریان انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری مسئولیت ستاد انتخابات دفتر ادوار تحکیم وحدت را بر عهده داشت. وی در هفته‌های اخیر، به نهادهای امنیتی احضار و مورد تهدید قرار گرفته بود.

تا کنون از دلایل این بازداشت و اتهاماتی که متوجه این دو نفر است اطلاعاتی در دست نیست.

دیگر بازداشت‌شدگان سازمان دانش‌آموختگان

از اعضای سازمان دانش‌آموختگان، هم اکنون، احمد زیدآبادی، دبیرکل سازمان، عبدالله مؤمنی، سخنگو و علی ملیحی، مسئول روابط عمومی سازمان در زندان به سر می‌برند.

احمد زید‌آبادی، برنده قلم زرین سال ۲۰۱۰، بلافاصله پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری بازداشت و به حکم دادگاه انقلاب به شش سال حبس، پنج سال تبعید به گناباد و محرومیت مادام‌العمر از هرگونه فعالیت سیاسی، شرکت در احزاب و هواداری، مصاحبه، سخنرانی و تحلیل حوادث به صورت کتبی یا شفاهی محکوم شد.

عبدالله مؤمنی، برنده جایزه حقوق بشری «هومو هومینی» ۲۰۰۹ نیز در تیرماه سال گذشته بازداشت و اردیبهشت ماه امسال به حکم دادگاه تجدید نظر انقلاب اسلامی به چهار سال و ۱۱ ماه حبس محکوم شد . وی اخیرا به همراه ۱۶ تن از زندانیان بند ۳۵۰ اوین در اعتراض به زندانبانان و شرایط نامناسب زندان، بیش از دو هفته دست به اعتصاب غذا زد.

همچنین علی ملیحی که وی نیز جزو ۱۷ نفری بود که به اعتصاب غذا دست زده بودند، در بیستم بهمن ماه سال گذشته دستگیر شد و تیرماه امسال از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران به چهار سال حبس تعزیری و جزای نقدی یک میلیون ریالی محکوم شد.

کوهزاد اسماعیلی، حجت شریفی، سلمان سیما، موسی ساکت، نفیسه زارع کهن و مهرداد بزرگ از جمله دیگر اعضای سازمان هستند که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شدند.
XS
SM
MD
LG