لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۵۴

واکنش کمیته امداد به هشدار مهدی کروبی


مهدی کروبی در یکی از سفرهای انتخاباتی خود
مهدی کروبی در یکی از سفرهای انتخاباتی خود
در پی هشدار مهدی کروبی به کمیته امداد درباره عدم دخالت در انتخابات، سرپرست این موسسه اظهارات این نامزد اصلاح‌طلب ریاست‌جمهوری را رد کرد.

حسین انواری سرپرست کمیته امداد با «مغرضانه» خواندن برخی اظهارات گروه‌های انتخاباتی گفت: «وظیفه كمیته امداد امام خمینی و امدادگران این نهاد در سراسر كشور، تنها فراهم كردن زمینه حضور حداكثری و جدی مردم در پای صندوق‌های رای است و حق هیچ‌گونه حمایت از كاندیدا یا جریان خاصی را شرعاً و قانوناً ندارند.»

این مقام مسئول کمیته امداد با این حال توضیح بیشتری درباره چگونگی سیاست این موسسه درباره «فراهم كردن زمینه حضور حداكثری و جدی مردم در پای صندوق‌های رای» نداد.

سرپرست کمیته امداد در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری فارس انجام داده است «انتخاب اصلح» را مستلزم «جریان شناسی» دانست و گفت برخی از جریان‌های داخلی از «ادبیات بیگانگان» برای نشان دان حقانیت خود استفاده می‌کنند.

مهدی کروبی این هفته در ادامه سفرهای انتخاباتی خود در شهر خرم‌آباد به مسئولان کمیته امداد هشدار داده بود که در قبال پولی که به مردم می‌دهند نباید به آنها بگویند به کدام کاندیدا رای بدهند.

این کاندیدای اصلاح‌طلب گفت: «من به یک نهاد انقلابی تذکر می‌دهم که حواسش به تمام کارهایی که انجام می‌دهد، جمع باشد. من نمی‌دانم این اتفاق افتاده یا خیر. ولی شکایت‌هایی شده است و من همین جا اعلام می‌کنم که حواسشان جمع باشد و بدانند که مردم متوجه اوضاع هستند.»

مهدی کروبی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: «مگر وقتی کمیته امداد به مددجویی کمک می‌کند، از جیب پدرش این پول را می‌دهد که بگوید باید در قبال آن به فلانی رای دهید.»

کمیته امداد از جمله نهادهایی است که به طور مستقیم زیر نظر آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اداره می‌شود. سرپرست این نهاد طبق اساسنامه به مدت پنج سال و با حکم رهبری منصوب می‌شود.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو کاندیدای اصلاح‌طلبان در مبارزه‌های انتخاباتی خود دولت نهم را متهم کرده‌اند که از امکانات دولتی برای جهت دادن به رای مردم استفاده می‌کنند.

اصلاح‌طلبان توزیع سیب‌زمینی رایگان و دادن پول نقد از سوی نهادهای دولتی آنهم در آستانه انتخابات را شاهدی برای ادعای خود عنوان می‌کنند.
XS
SM
MD
LG