لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۲

سه شهروند اماراتی به اتهام جاسوسی برای ایران به حبس‌های طولانی محکوم شدند


دادگاه تجدیدنظر ابوظبی یک نظامی اماراتی که از او با نام مخفف «ح.ا.م.م» یاد شده است، را به اتهام انتقال اطلاعات نظامی به سفارت ایران در ابوظبی به ۱۵سال زندان محکوم کرد.

دادگاه تجدیدنظر همچنین دستور داد تمامی مکاتبات متهم یاد شده ضبط شود و همچنین موظف شد که تمام هزینه‌های دادگاه را بپردازد.

یک زن ۴۶ ساله سودانی نیز به اتهام همکاری با این شهروند امارات و تماس با عوامل ایران به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

دادگاه تجدیدنظر ابوظبی همچنین برای متهمانی از کشورهای اردن، بحرین و یمن نیز احکام شدیدی صادر کرده است.

یک شهروند ۳۵ ساله دیگر امارات هم به اتهام جاسوسی برای ایران به ۱۰سال زندان و پرداخت ۱۰۰هزار درهم جریمه نقدی محکوم شد. در یک پرونده مجزا هم یک شهروند دیگر امارات متحده عربی به اتهام جاسوسی برای ایران به هفت سال زندان محکوم شد.

طی ماه‌های گذشته، پرونده‌های مختلفی در مورد «جاسوسی برای ایران» در کشورهایی چون کویت، بحرین و امارات متحده عربی باز شده است.

دیوان عالی کویت روز ۲۸ خرداد حکم اعدام یک شهروند شیعه را که متهم به توطئه علیه این کشور و همکاری با ایران شده بود به حبس ابد تخفیف داد.

حکم اعدام حسن عبدالهادی علی که به تشکیل یک هسته ۲۶ نفره برای حمله به اهدافی در امارات متهم شده بود به حبس ابد تخفیف یافت.

اعضای این گروه «شیعه» متهم به جاسوسی برای ایران و همچنین مخفی کردن مقادیر زیادی سلاح، مواد منفجره و مهمات شده‌ بودند.

در بحرین نیز اردیبهشت امسال ۱۲ شهروند این کشور به جرم «حمایت از فعالیت‌های تروریستی و دریافت آموزش از سپاه پاسداران» به حبس ابد محکوم شدند. حکم شش تن از ۱۲ فردی که به حبس ابد محکوم شده‌اند غیاباً صادر شد.

دادگاه تجدیدنظر بحرین هم فروردین امسال حکم ۱۰ سال زندان یکی از شهروندان این کشور را به اتهام جاسوسی برای سپاه پاسداران ایران تایید کرد.

بر اساس گزارش‌های سایت گلف‌نیوز، خبرگزاری فرانسه، آسوشیتدپرس و رویترز/ ک.ت/ ک.ر
XS
SM
MD
LG