لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۲

بشار اسد سه وزیر کابینه خود از جمله وزیر دفاع را تغییر داد


بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه روز دوشنبه در دستوری، تغییرات جدید در کابینه دولت را اعلام کرد. طبق این فرمان، سه وزیر جدید برای وزارتخانه‌های دفاع، اطلاعات و صنعت معرفی شدند.

بر اساس تغییرات جدید ژنرال علی عبدالله ایوب به سمت وزارت دفاع، محمد مازن علی یوسف به سمت وزارت صنعت و عماد عبدالله ساره به سمت وزیر اطلاعات منصوب شده‌اند.

ژنرال علی عبدالله ایوب، پیش از این رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه بوده و به خاندان علوی بشار اسد متعلق است. آقای ایوب جانشین فرهاد جاسم الفرجی می‌شود.

عماد عبدالله ساره، وزیر جدید اطلاعات سوریه، پیش از این رئیس سازمان رادیو و تلویزیون بوده است.

این تغییرات در حالی اعلام شده که دولت سوریه در یک سال گذشته پیروزی‌هایی در مقابل نیروهای گروه حکومت اسلامی و نیروهای مخالف بشار اسد را شاهد بوده است.

بشار اسد در حال حاضر به لحاظ نظامی پیروز میدان است و البته این پیروزی مدیون کمک‌های ایران و روسیه است. بخش‌هایی از سوریه هنوز در کنترل دولت مرکزی نیست و تحریم‌هایی اعمال شده بر سوریه، اقتصاد این کشور را نابسامان کرده است.

اول دی ماه و پس از نشستی دو روزه میان ترکیه، روسیه و ایران، آن‌ها در بیانیه مشترکی اعلام کردند که مذاکراتی با عنوان «کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه»، با هدف «تسریع یک توافق صلح»، در بندر سوچی روسیه برگزار خواهد شد.

نشست سوچی برای روزهای پایانی ماه ژانویه برنامه‌ریزی شده، هرچند ده‌ها گروه شورشی اعلام کردند قصد حضور در آن را ندارند.

در حال حاضر سازمان ملل مذاکراتی را پیش‌ می‌برد که هدف از آن، پیدا کردن راه‌حلی برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه است.

بر اساس گزارش هایی از خبرگزاری رویترز، فرانسه؛ ک.ت./م.ا.
XS
SM
MD
LG