لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۳۴

تسلا به جمع «غیر قابل اطمینان‌ها» پیوست


خودروهای سری ۳ تسلا، ساخته شده در چین، در کارخانه تسلا در شانگهای
خودروهای سری ۳ تسلا، ساخته شده در چین، در کارخانه تسلا در شانگهای

مدتی است که انتقادها به کیفیت محصولات تسلا بالا رفته است. حالا بر اساس جدیدترین گزارش کیفیت، این شرکت در مقام دوم خودروهای غیر قابل اطمینان بازار قرار گرفت.

تسلا در انتهای جدول

آنگونه که Consumer Reports گزارش داده، تسلا مدل Y از نظر کیفیت دومین خودرو غیر قابل اطمینان بازار است. وضعیت تسلا سه هم چندان خوب نیست.

در فضای مجازی هم خریداران بسیاری از کیفیت پایین خودروهای تسلا انتقاد می‌کنند؛ از مونتاژ بدنه گرفته تا تزئینات داخلی و موارد فنی، مشتریان از کیفیت شکایت دارند.

شرکت تسلا به لطف استقبال از خودروهای برقی به سرعت رشد کرد اما حالا چالش‌ها برای این برند در بازار شروع شده و با افزایش میزان تولید، مشکلات مونتاژ بیشتر می‌شود.

یکی از نکاتی که خودروهای برقی را در زمینه کیفیت با چالش روبه‌رو کرده، مشکلات نرم افزاری و رایانه‌ای در کنار مشکلات فنی است.

بر اساس گزارش منتشر شده، لکسوس، مزدا و تویوتا مورد اطمینان‌ترین برندها هستند.

تاکنون مشخص شده است که خودروهای هیبریدی که ترکیبی بین خودروهای برقی و موتورهای درونسوز هستند وضعیت عملکرد بهتری دارند و به همین دلیل ژاپنی‌ها برای برقی شدن کامل خودروها مقاومت می‌کنند. آنها می‌خواهند همچنان با دوام‌ترین و مورد اطمینان‌ترین خودروها را بسازند.

در میان برندهای جهان خودروسازی که مورد بررسی Consumer Reports قرار گرفته، لینکلن غیرقابل اعتمادترین نشان است.

تعطیلی در ایران خودرو تبریز

شرکت ایران خودروی تبریز از هفتم آذرماه به دلیل مسائل کارگری تعطیل شده بود برخی گزارش ها حکایت از آغاز به کار دوباره این واحد تولیدی دارد.

گروهی از کارگران این شرکت یک بار در ۱۵ آبان ماه و بار دیگر در دوم آذرماه به علت تعویق در پرداخت ماهانه، دست به اعتراض صنفی زده و اعتصاب کردند.

طبق گفته کارگران معترض، طی دو سال گذشته میزان حقوق دریافتی پرسنل تغییری نداشته و همچنین اختلاف حقوقی دریافتی بین مراکز تولیدی ایران‌خودرو در تهران و تبریز بالاست.

به گزارش مهر، گفتنی است، ظرفیت اسمی تولید ایران خودرو تبریز ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو در سال است که تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه انواع خودروی سواری و وانت را تولید و به بازار هدف عرضه کرده است.

مدل عجیب ب‌ام‌و

طراحی مدل‌های ب‌ام‌و در حال عجیب و غریب شدن است این شرکت آلمانی مدل جدیدی را با نام ایکس‌ام معرفی کرده است که در آن از خطوط طراحی تیز، جدید و گیج کننده استفاده شده است.

این شرکت قصد دارد تا در طراحی خودرو تغییر جدید ایجاد کند، و این استراژی را برای محصولات جدید برقی و هیبردی خود انتخاب کرده است.

ایکس‌ام فعلاً یک خودرو مفهومی یا کانسپت است. اما ب‌ام‌و می‌گوید این خودرو تا سال آینده وارد بازار خواهد شد.

این خودرو را می‌توان یک کوپه شاسی‌بلند نامید. ترکیب خطوط شارپ و تیزی که در این خودرو مفهومی بکار رفته بیانگر این است که با یک کوپه شاسی‌بلند تهاجمی روبه‌رو هستیم.

این خودرو با استفاده از یک موتور هشت سیلندر وی شکل با حجم ۴.۴ لیتری در کنار یک موتور برقی، می‌تواند ۷۵۰ اسب بخار قدرت و هزار نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ اعدادی که این خودرو را تبدیل به یکی از قوی‌ترین شاسی بلندهای بازار می‌کند.

تولید یک کامیون چینی دیگر در ایران

شرکت بهمن دیزل که شاخه تجاری‌ساز گروه بهمن است از کامیونت جدیدش با نام فورس در دو مدل هشت و نیم تن خواب‌دار (کابین خواب‌دار) و شش تن معمولی رونمایی کرد.

هر دو سری هشت و نیم تن و شش تن فورس از یک موتور دیزلی سه هزار و ۷۰۰سی سی ساخت کامینز با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۹۰ نیوتون متر بهره گرفته‌اند.

این کامیونت چینی که در کارخانه بهمن دیزل مونتاژ می‌شود قیمتی بالای یک میلیارد تومان دارد؛ قیمتی که بالا از توان بسیاری از رانندگان ایرانی خارج است.

XS
SM
MD
LG