لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۹

در حمله به فرودگاه نظامی مصر در سینا یک افسر کشته شد


نیروهای امنیتی مصر در محل یکی از حملات اسلام گرایان در شهر عریش سینا. (عکس از آرشیو)
نیروهای امنیتی مصر در محل یکی از حملات اسلام گرایان در شهر عریش سینا. (عکس از آرشیو)

سخنگوی نیروهای مسلح مصر در بیانیه‌ای که در شبکه فیسبوک منتشر شد گفت روز سه شنبه در جریان خمپاره باران یک فرودگاه نظامی آن کشور واقع در شهر عریش در منطقه سینا یک افسر کشته و دو تن دیگر مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز در این بیانیه گفته می‌شود که حمله همزمان با بازدید وزرای دفاع و کشور مصر از منطقه اتفاق افتاده است. یک منبع امنیتی گفت در جریان این حمله هیچیک از دو وزیر آسیب ندیده‌اند. دو فرد مجروح یک افسر و یک سرباز هستند.
این بیانیه می‌گوید یک هلی کوپتر آسیب دیده و بدون دادن جزییات بیشتر می‌افزاید نیروهای مصری «به منبع تیراندازی پاسخ گفتند.»

ارتش مصر سالهاست با اسلام گرایان تندرو در منطقه سینا می‌جنگند و در این مدت صد‌ها پرسنل نظامی و پلیس مصر کشته شده‌اند.

حملاتی که شاخه گروه «خلافت اسلامی» در منطقه سینا آن‌ها را به عهده گرفته در سال گذشته اهداف غیرنظامی را نیز دربرگرفته است.

تصور عمومی براین است که این گروه مسئول حمله ماه گذشته به یک مسجد بود. این مورد مرگبار‌ترین حمله مسلحانه در تاریخ معاصر مصر است و بیش از ۳۰۰ نفر کشته به جا گذاشت. اما گروه «خلافت اسلامی» مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، معمولا بازدید مقامات ارشد مصری از منطقه سینا به صورت پنهانی انجام می‌شود و سفر اخیر وزرای دفاع و کشور مصر به منطقه فقط به خاطر وقوع این حمله به پایگاه هوایی عریش برملا شد.

درگیری‌های مسلحانه در منطقه سینا از سال ۲۰۱۳ که نیروهای مسلح مصر دولت اخوان المسلمین به ریاست جمهوری محمد مرسی را برکنار کرد تشدید شده است.

XS
SM
MD
LG