لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۲

اتمام حجت کروبی با مقام‌های امنيتی و انتظامی


مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی
مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی
مهدی کروبی نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران در نامه‌ای به وزير اطلاعات، فرماندهان بسيج و نيروی انتظامی خواستار بی‌طرفی کامل آنها در روز رأی‌گيری شد.

در اين نامه با اشاره به اخبار نگران‌کننده در مورد «دخالت‌های سازمان‌ يافته يا نظارتهای مداخله‌جويانه» و «نظرسازي‌های نادرست از سوی نهادها و رسانه‌های دولتی»، هدف از اين اقدام‌ها انجام «تغيير و تحول» در نتايج آرا اعلام شده است.

آقای کروبی همچنين آنچه «اجتهاد فرمانده محترم سپاه پاسداران» خوانده را موجب نگرانی مضاعف ناظران دانسته است.

سردار جعفری فرمانده سپاه و بسيج، در اواسط ارديبهشت ماه سال جاری در سخنانی اظهار نظر کرده بود که «بخشی از بسيج که فعاليت نظامی ندارد می تواند در عرصه سياسی وارد شود».

مهدی کروبی در ادامه نامه خود به مقام‌های ارشد امنيتی و انتظامی جمهوری اسلامی آورده است که «اينجانب بار ديگر اعلام می‌کنم که در شامگاه ۲۲ خرداد ۸۸ هرگز اشتباه ۴ سال قبل را تکرار نمی‌کنم و تا صبح بيدار می‌مانم و ساعت ۱۱ صبح روز شنبه ۲۳ خرداد ۸۸ در کنفرانس خبری نتايج رايزنی‌ها و بررسی‌ها را به صورت شفاف به مردم اعلام می‌کنم».

اشاره آقای کروبی به گزارش وی در مورد انجام تقلب در انتخابات سال ۸۴ است. وی دراين باره پيشتر گفته بود: « صبح روز انتخابات زمانی که پس از خواندن نماز صبح خوابيدم، پسر بزرگ من حسين به همراه تعدادی از دوستان به وزارت کشور رفتند و در آن زمان بيش از ۱۴ ميليون رأی در سايت وزارت کشور شمارش شده بود و من نفر اول بودم و آقی احمدی‌نژاد نفر سوم و آقای هاشمی نفر دوم بودند ولی در همان ساعت يکی از معاون وقت وزارت کشور ناظران کانديداها از جمله پسر من را از اتاق سايت بيرون کرد که به دنبال آن همه چيز دگرگون شد. پس از اين که ناظران را بيرون کردند در فاصله کمی سخنگوی وقت شورای نگهبان شتاب زده به اعلام آرا پرداخت که البته نتايجی که او اعلام کرد بر خلاف نتايجی بود که از آرای شمارش شده در سايت وزارت کشور به دست آمده بود و بنابراين وقتی من بيدار شدم نفر سوم بودم.»

مهدی کروبی در بند پايانی نامه خود آورده است که «نتيجه انتخابات آزاد و سالم و به دور از شايعه و دروغ و دخالت را صريح و روشن خواهم پذيرفت و در غير اين صورت هم صادقانه با نظام و مردم سخن خواهم گفت و ذرهای پرده‌پوشی نخواهم کرد»

عبارت پايانی نامه دبيرکل حزب اعتماد ملی اتمام حجت با وزير اطلاعات، فرمانده نيروهای بسيج و فرمانده نيروی انتظامی است، آنجا که می‌گويد «نتيجه انتخابات مهم نيست آنچه مهم است روش برگزاری انتخابات است. من با شما اتمام حجت می‌کنم تا حجتی برای دنيا و آخرت خود داشته باشم.»

تأکید بر ضرورت وحدت اصلاح‌طلبان

مهدی کروبی علاوه بر اين روز چهارشنبه در نامه‌ای به اکبر هاشمی رفسنجانی رئيس مجلس خبرگان با يادآوری نقش اصلاح‌طلبان در انتخابات خبرگان و حمايت از رياست هاشمی رفسنجانی در اين مجلس، بر ضرورت وحدت اطلاح‌طلبان تأکيد کرد و از او خواست تا به دوستان خود تذکر بدهد که از ادامه حرکت تخريبی عليه وی جلوگيری کند.

وی در اين نامه خطاب به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نوشت «متأسفانه برخی از نزديکان و بستگان شما با شايعه پراکنی قصد دارند يکی از دو صدای اصلاح طلبان در انتخابات را خاموش کنند و با پخش خبرهای کذب و شايعات ناروا درباره انصراف اينجانب از رقابت های انتخاباتی آب به آسياب مخالفان اصلاحات بريزند».

آقای کروبی در نامه خود به اکبر هاشمی رفسنجانی از فرد خاصی نام نبرده و می‌نويسد که ترجيح می‌دهد بعد از انتخابات موضوع را به صورت خصوصی با وی در ميان بگذارد. وی نامه خود را با اين هشدار به پايان می‌برد که « اصلاحات در مراحل حساسی قرار گرفته است مبادا به نام اصلاحات دشمنان آن را پيروز گردانيم».
XS
SM
MD
LG