لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۲

استاندار تهران: با مسیحیان تبشیری به شدت برخورد می‌شود


مرتضی تمدن، استاندار تهران
مرتضی تمدن، استاندار تهران
مرتضی تمدن، استاندار تهران با مقایسه مسیحیان تبشیری با وهابیت و طالبان، از آئین آنها با عنوان یک «جریان منحرف و فاسد»‌ در مسیحیت نام برده و از بازداشت رهبرانشان و نیز برخورد شدیدتر با آنها خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، مرتضی تمدن روز سه‌شنبه گفته است که «انواع و اقسام فرق کاذب، انحرافی و فاسد در حوزه اعتقادی ما دندان تیز کرده‌اند» و در برخی مناطق فعالیت می‌کنند.

وی همچنین اظهار داشته است: «یکی از این جریان‌ها، جریان فاسد و منحرفی است که افکار خود را تحت لوای فعالیت‌های تبشیری و از طریق محافل فرهنگی که در انگلیس دایر است ترویج می‌دهد.»

استاندار تهران همچنین با مرتبط دانستن «فعالیت‌های تبشیری» در ایران با «تهاجم نظامی و فرهنگی انگلستان» به ایران از برخورد با مبشران مسیحی در استان تهران خبر داده و گفته است:‌ «سران این جریان در استان تهران به دام افتاده‌اند و شمار بیشتری نیز در آینده نزدیک دستگیر خواهند شد.»

مسیحیان تبشیری پیرو کلیسای اوانجلیک، شاخه‌ای از پروتستان هستند و عقاید مذهبی خود را میان غیرمسیحیان تبلیغ می‌کنند. کلیسای اوانجلیک در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، برزیل، کره جنوبی، آلمان و ونزوئلا پیروان زیادی دارد.

هر چند قانون اساسی جمهوری اسلامی، آئین مسیحیت را به رسمیت شناخته است، اما در سال‌های گذشته مقام‌های جمهوری اسلامی محدودیت‌های گسترده‌ای را برای اقلیت‌های مذهبی و به ویژه مسیحیان در ایران اعمال کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به بازداشت شماری از کشیشان مسیحی و محاکمه آنان اشاره کرد.

حدود یک ماه پیش گزارش‌هایی درباره صدور حکم اعدام برای یوسف ندرخانی، یک کشیش نوکیش مسیحی، از سوی دادگاهی در شهر رشت منتشر شده بود.

آقای ندرخانی که از حدود ۱۵ ماه پیش در زندان به سر می‌برد، از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی متهم شده است که از دین اسلام خارج شده و به مسیحیت روی آورده و در سال‌های گذشته برای آئین مسیحیت تبلیغ کرده است.

پیشتر نیز گزارش‌هایی دیگری در باره احتمال صدور حکم اعدام برای یک کشیش نوکیش دیگر به نام بهروز خانجانی،‌ در شیراز منتشر شده بود.

در این میان مرتضی تمدن،‌ استاندار تهران مسیحیان تبشیری را با طالبان و وهابیت مقایسه کرده و گفته است: «آنان مانند جریان طالبان و وهابیت که به عنوان یک آفت خود را در دین اسلام جا زده‌اند، به نام مسیحیت و به پشتوانه انگلیس حرکتی را طراحی کرده‌اند، اما با یاری خدا توطئه آنها به سرعت شناسایی و ضربات اولیه به آنان وارد شد.»
XS
SM
MD
LG