لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۵

پرونده «وطن امروز»، «۹ دی» و «چشم‌انداز ایران» به دادگاه رفت


هیئت نظارت بر مطبوعات، پرونده سه نشریه «وطن امروز»، «۹ دی» و «چشم‌انداز ایران» را به دادگاه ارجاع داد.

این مطلب را خبرگزاری مهر روز دوشنبه چهارم آبان به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده‌است.

بنا بر این گزارش، در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات مقرر شد به روزنامه‌ «وطن امروز» بابت درج مطلبی با عنوان «چه کسی بود صدا زد سیمان؟» منتشرشده در تاریخ ۲۶ مهرماه تذکر داده شود و پرونده روزنامه به دادگاه ارجاع شود.

روزنامه «وطن امروز» که از سوی مهرداد بذرپاش، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد اداره می‌شود در مطلبی با عنوان «چه کسی بود صدا زد سیمان؟» از علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، به خاطر پذیرش برجام [برنامه جامع اقدام مشترک] به‌شدت انتقاد کرده‌است.

در این مقاله به نوشته حسین قدیانی آمده‌ است که «امثال صالحی و ظریف»، «اگر یک‌صدم این غیرتی که روی خودشان داشتند روی مملکت هم می‌داشتند، دیگر توافق هسته‌ای این همه دل‌بخواه دشمن از آب درنمی‌آمد».

در روز تصویب کلیات طرح برجام در مجلس روح‌الله حسینیان، نماینده عضو جبهه پایداری در صحن علنی خطاب به علی‌اکبر صالحی گفت «اگر برجام رای بیاورد شما را اعدام کرده و در رآکتور اراک دفن می‌کنیم و رویتان سیمان می‌ریزیم».

این برخورد با انتقاد تند آقای صالحی مواجه شد؛ «وطن امروز» در ادامه مقاله خود در این باره می‌نویسد: «همچین قپی در می‌کنند که نماینده مجلس مرا تهدید کرده کانه نماینده مذکور با کارد سلاخی بالای سرشان ایستاده! خجالت هم چیز خوبی است!»

این روزنامه می‌افزاید: «صد البته در عالم سیاست نام چنین مواجهه‌ای دیگر بچه‌ننربازی نیست، بلکه بی‌تعارف ذیل عنوان پدرسوخته‌بازی تعریف می‌شود».

هیات نظارت بر مطبوعات ایران، روز ۲۲ دی ۹۳ نیز پرونده روزنامه «وطن امروز» را به دلیل آنچه «توهین به رییس‌جمهوری از طریق درج کاریکاتور» عنوان شد به دادگاه ارجاع داده‌ بود.

تذکر به هفته‌نامه «۹ دی»

هفته‌نامه ۹ دی به مدیر مسئولی حمید رسایی، نماینده مجلس و از منتقدان دولت ایران نیز روز دوشنبه از هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفت و قرار شد پرونده این نشریه به دادگاه ارجاع شود.

به نوشته خبرگزاری مهر، به این هفته‌نامه بابت مطلبی با عنوان «این رای مخدوش است» منتشر شده در تاریخ ۲۵ مهر، تذکر داده شده‌ است.

در این مطلب که به قلم حمید رسایی است از جمله آمده‌ است که «دولت و آقای لاریجانی در طول ماه‌های گذشته موانع متعددی در برابر خود داشتند تا بتوانند فرزند ناقص‌الخلقه‌ای به نام برجام را از دل مجلس سالم بیرون بکشند».

تذکر به «چشم‌انداز ایران»

بنابراین گزارش در این جلسه مقرر شد به دو ماهنامه «چشم‌انداز ایران» بابت درج مطلبی با عنوان «چرا ملی؟ چرا مذهبی؟» تذکر داده شود و پرونده نشریه به دادگاه ارجاع شود.

دوماهنامه چشم‌انداز ایران از معدود مجلات سیاسی باقی‌مانده از دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی در ایران است که دیدگاه فعالان سیاسی موسوم به ملی-مذهبی‌ها را بازتاب می‌دهد.

XS
SM
MD
LG