لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۴

بمب‌گذار انتحاری ۱۲ ساله موجب کشته شدن چهار تن در افغانستان شد


چند شهروند محلی در حال انتقال جسد یکی از کشته‌شدگان در انفجار روز یکشنبه در غزنی
چند شهروند محلی در حال انتقال جسد یکی از کشته‌شدگان در انفجار روز یکشنبه در غزنی
یک کودک ۱۲ ساله با انجام یک حمله انتحاری در شرق افغانستان چهار نفر را به قتل رساند و شماری دیگر را مجروح کرد.

بنا بر گزارش‌ها، این پسر بچه که گفته می‌شود از کم‌سال‌ترین بمب‌گذاران انتحاری است که کشور افغانستان تا کنون به خود دیده، روز یکشنبه با پوشیدن جلیقه انفجاری، خود را در بازاری در ولایت پَکتیکا در نزدیکی مرز پاکستان منفجر کرد.

«مخلص افغان»، سخنگوی ولایت پکتیکا به خبرگزاری فرانسه گفت که بر اثر این انفجار، «شیر نواز، بخشدار شْکین، یک زن، و دو مرد دیگر کشته شده و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.»

هویت بمب‌گذاران انتحاری معمولاً پس از انفجار به دشواری قابل شناسایی است و مقام‌های افغان در سخنان خود در مورد چگونگی شناسایی این بمب‌گذار نوجوان توضیحی ندادند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت که گروه طالبان مسئولیت این حمله و چند حمله دیگر که روز یکشنبه رخ داد را برعهده می‌گیرد.

روز یکشنبه در پی درگیری‌ها میان پیکارجویان با پلیس و سربازان ناتو، پنج غیرنظامی دیگر نیز کشته شدند که سه تن از آنها کودک بودند.

در همین روز بمب دیگری نیز که به دوچرخه‌ای در مقابل قرارگاه پلیس غزنی متصل بود منفجر شد و ۱۳ تن را زخمی کرد. وضعیت پنج تن از زخمیان این حادثه وخیم گزارش می‌شود.

به تازگی شمار بمب‌گذاری‌های انتحاری در افغانستان افزایش یافته و مقام‌های امنیتی، در ماه فوریه، گفتند که بیش از ۸۰ درصد از ۱۱۲ فرد دستگیر شده طی ۹ ماه گذشته که قصد حمله انتحاری داشته‌اند پسرانی بین ۱۳ تا ۱۷ ساله هستند.

گروه طالبان اعلام کرده‌است که حمله بهاره خود را از روز یکشنبه آغاز می‌کند؛ بهار و تابستان فصل‌هایی هستند که گروه‌های ستیزه‌جو در افغانستان به طور سنتی حمله‌های خود را افزایش می‌دهند.
XS
SM
MD
LG