لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۱

کاخ سفید: ترامپ هیچ برنامه‌ای برای تغییر در کابینه‌اش ندارد


سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید.
سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید.

یک هفته پس از آغاز انتقادهای رئیس جمهوری آمریکا از دادستان کل این کشور، کاخ سفید روز دوشنبه ۹ مرداد، اعلام کرد که دونالد ترامپ «هیچ برنامه‌ای برای تغییر در کابینه» خود ندارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در جلسه خود با خبرنگاران تاکید کرد که آقای ترامپ به کابینه‌اش «صد درصد» اعتماد دارد.

به گفته خانم سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید، درباره تغییر و جابه‌جایی اعضای دولت آمریکا «هیچ صحبتی» در میان نیست و آقای ترامپ «به تمام اعضای» کابینه خود اعتماد و اطمینان دارد.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، سه‌شنبه هفته گذشته در چند توییت به جف سشنز، دادستان کل، تاخت و از او انتقاد کرد که نباید خود را از تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ایالات متحده کنار می‌کشید.

او در ادامه حتی تا آنجا پیش رفت که دادستان کل آمریکا را «ضعیف» و «عاجز» خواند.

در مقابل، جف سشنز که از نخستین حامیان دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی او بود و نخستین سناتوری بود که در انتخابات رسما از آقای ترامپ حمایت کرد پاسخ داد که شغل خود را دوست دارد و تا هر زمان که مناسب بداند به کارش ادامه می‌دهد.

ساعاتی پس از انتقاد رئیس‌ جمهوری آمریکا ‌از جف سشنز،‌ کاخ سفید نیز روز سوم مرداد اعلام کرد که تصمیم‌گیری در مورد آینده وی‌ به زودی اتخاذ خواهد شد.

اما این وعده‌ای بود که آنتونی اسکاراموچی، مدیر ارتباطات وقت کاخ سفید، داده بود.

آقای اسکاراموچی خود در روز دوشنبه تنها پس از ۱۰ روز کار در کاخ سفید و به راه انداختن جنجال بسیار در همین مدت در پی مصاحبه‌ای با مجله نیویورکر از سمت خود کنار گذاشته شد.

در گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره این اتفاق آمده است که کنار گذاشتن آنتونی اسکاراموچی، نخستین تصمیم جان کلی در مقام رئیس دفتر رئیس جمهور بوده است.

دونالد ترامپ، جان کلی را پس از کناره‌گیری راینس پریبس در مقام رئیس دفتر خود گمارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، جف سشنز نیز روز دوشنبه در جلسه کابینه دولت آمریکا حضور داشت، جلسه‌ای که برای نخستین بار زیر نظر آقای کلی، ژنرال بازنشسته و وزیر امنیت داخلی سابق، برگزار شد.

جف سشنز پس از آن که معلوم شد ملاقات خود با سفیر روسیه در دوران کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ را برملا نکرده است، از تحقیقات مربوط به مناسبات ستاد انتخاباتی آقای ترامپ با دولت روسیه کناره‌گیری کرد.

آقای سشنز این تصمیم را بدون مشورت با رئیس ‌جمهوری گرفت و عملا راه را برای انتصاب یک مشاور ویژه، رابرت مالر، هموار کرد.

تحقیقات رابرت مالر و دو تحقیق جداگانه‌ای که همزمان در کنگره آمریکا در جریان است بر ریاست ‌جمهوری آقای ترامپ اثر گذاشته و تاکنون پای تعداد زیادی از نزدیکان وی از جمله دونالد ترامپ جونیور، پسرش، و جرد کوشنر، دامادش، را به این ماجرا کشانده است.

آقای ترامپ همواره بحث های مربوط به ارتباط ستاد انتخاباتی اش با روسیه را تکذیب کرده است.

XS
SM
MD
LG