لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۲۸

«حمله آمریکا به ایران از خاک بحرین، ممنوع شد»


به تازگی نه ناو آمریکایی به خلیجفارس وارد شده اند که به تنش در منطقه دامن زده است.
به تازگی نه ناو آمریکایی به خلیجفارس وارد شده اند که به تنش در منطقه دامن زده است.

رسانه های محلی بحرين گزارش داده اند که پارلمان اين کشور، با تصويب طرحی، حمله نظامی آمريکا به ايران از خاک بحرين را ممنوع کرده است.


خبرگزاری آسوشيندپرس در گزارشی به نقل از روزنامه بحرينی الوسط، نوشته است که مجلس سفلای اين کشور، روز سه شنبه طرح ممنوعيت حمله آمريکا به ايران با استفاده از خاک بحرين را به رای گذاشته است.


چنانکه اين روزنامه بحرينی نوشته است، در ساعات پايانی روز سه شنبه، در مجلس سفلی که ۴۰ نفر عضو دارد، ۳۹ نفر به اين طرح، رای موافق دادند و هيچ کس به اين طرح رای مخالف نداد.


تنها مخالف اين طرح نيز يکی از نمايندگان تندروی سنی سلفی، به نام جاسم السعيدی بود که از رای دادن خودداری کرده است.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، اين نماينده تندرو از اين رو به اين طرح رای نداد تا تاکيد کند که با حمله ارتش ايالات متحده آمريکا به ايران، مخالفتی ندارد و آن را زير سوال نمی برد.


اعضای کنونی مجلس سفلی در بحرين با رای مستقيم مردم اين کشور بسيار کوچک در حاشيه خليج فارس انتخاب شده اند و رای مثبت آنها به يک طرح، اجرای آن را در بحرين، الزام آور می کند.


اين کشور همچنين مجلسی ديگر به نام مجلس اعلی نيز دارد که نمايندگان عضو آن غير انتخابی هستند و آن نيز ۴۰ عضو دارد. اعضای اين مجلس، عمدتا از ميان اعضای خانواده سنی «الخلیفه» که کشور را اداره می کنند برگزيده شده اند.


طرح ممنوعيت حمله آمريکا به ايران از خاک بحرين، پيش از اين در مجلس اعلای اين کشور رای نياورده بود.


کشور پادشاهی بحرين که از تاسيس آن در خليج فارس ۳۶ سال می گذرد، ۷۲۵ هزار نفر جمعيت دارد و ۶۰ درصد اين جمعيت را مسلمانان شيعه تشکيل می دهند، اما این کشور توسط خانواده سنی مذهبی اداره می شود که اصليت کويتی دارند.


اين کشور که با حمايت بريتانيا در خليج فارس تاسيس شد، در دو دهه اخير روابط بسيار نزديکی با ايالات متحده آمريکا داشته و ارتش ايالات متحده آمريکا در آن، پايگاه نظامی دارد.


XS
SM
MD
LG