لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۴۲

«اعراب قادر به دفاع از خود در برابر ایران هستند»


وزیر دفاع بحرین می گوید: کشور های حاشیه خلیج (فارس) قادر به دفاع از خود در برابر ایران هستند چرا که ما توانایی و قدرت نظامی داریم.
وزیر دفاع بحرین می گوید: کشور های حاشیه خلیج (فارس) قادر به دفاع از خود در برابر ایران هستند چرا که ما توانایی و قدرت نظامی داریم.

وزیر دفاع بحرین می گوید که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس قادر هستند تا در برابر حمله نظامی ایران از خود دفاع کنند.


خلیفه بن خلیفه آل احمد، در مصاحبه ای با روزنامه فرا منطقه ای «الحیات» چاپ لندن گفته است: کشور های حاشیه خلیج (فارس) قادر به دفاع از خود در برابر ایران هستند چرا که ما توانایی و قدرت نظامی داریم.


وی افزود: هر گونه برخورد بین قدرت های غربی و ایران بر سر برنامه بلندپروازانه هسته ای تهران بر دیگر کشورهای منطقه از جمله بحرین تاثیر خواهد گذاشت.


جمهوری اسلامی و کشورهای غربی از سال ها پیش بر سر برنامه هسته ای ایران دچار تنش های زیادی شده اند که این امر نگرانی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را بر انگیخته است.



کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که روابط نزدیکی با غرب دارند و از سوی دیگر همسایه ایران به شمار می روند نگرانند که حل نشدن اختلاف بر سر پرونده هسته ای ایران به رویارویی نظامی غرب با آن منجر شود که به این ترتیب آنها از جمله اولین اهداف ایران برای انتقام جویی محسوب می شوند.

این کشورها که روابط نزدیکی با غرب دارند و از سوی دیگر همسایه ایران به شمار می روند نگرانند که حل نشدن اختلاف بر سر پرونده هسته ای ایران به رویارویی نظامی غرب با آن منجر شود که به این ترتیب آنها از جمله اولین اهداف ایران برای انتقام جویی محسوب می شوند.


هم اکنون ناوگان پنجم ایالات متحده در کشور کوچک بحرین مستقر است و کویت نیز یکی از پایگاه های استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه به شمار می رود.


کشورهای عربی این منطقه از جمله بزرگترین صادر کنندگان نفت در جهان هستند که عمده این صادرات از طریق تنگه استراتژیک هرمز صورت می گیرد. در حال حاضر دو پنجم نفت جهان از طریق این تنگه عبور داده می شود.


ایالات متحده آمریکا بارها اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای حمله نظامی یا هوایی به ایران ندارد ولی در عین حال گفته است که برای مقابله با پرونده هسته ای ترهان همه گزینه ها روی میز قرار دارد.


پیشتر نیز ایران در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تدارکات برای حمله نظامی به ان گفته است که توانایی مقابله با این حملات را دارد و هرگونه برخورد نظامی پاسخی نظامی از سوی ایران بدنبال خواهد داشت.


روز شنبه نیز سرلشکر عطاء الله صالحی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی کشورهای غربی را تهدید کرد که از پاسخ نظامی ایران متعجب خواهند شد.


XS
SM
MD
LG