لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۲

جت های آمریکایی در کره جنوبی مستقر می شوند


این اسکادران شامل پانزده تا بیست و پنج فروند هواپیمای جنگنده است.
این اسکادران شامل پانزده تا بیست و پنج فروند هواپیمای جنگنده است.

همزمان با انتشار گزارش هایی مبنی بر این که کره شمالی خود را برای دومین آزمایش هسته ای آماده می کند، ایالات متحده آمریکا یک اسکادران از جت های جنگنده ضد رادار خود را راهی کره جنوبی کرد.


این اسکادران متشکل از پانزده تا بیست و پنج فروند جنگده ضد رادار است که بنا به گزارش ها در اوایل هفته جاری پایگاه نیروی هوایی آمریکا در مکزیک را به مقصد کره جنوبی ترک کرده اند.


«کیم یونگ کیو»، سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی امروز با اعلام این مطلب اظهار داشت که به کارگیری این جت های ضد رادار در این کشور هیچ گونه تهدیدی را متوجه کشور خاصی نمی کند.


این اسکادران شامل پانزده تا بیست و پنج فروند هواپیمای جنگنده است و دولت ایالات متحده در حالی مبادرت به استقرار آنها در کره جنوبی می کند که بنا به گزارش های رسیده از کره شمالی، پیونگ یانگ برای انجام دومین آزمایش هسته ای خود آمادگی کامل دارد.


گزارش ها حاکی است که کاروان جت های ضد رادار آمریکایی در اوایل هفته جاری پایگاه هوایی هولومان در مکزیک را به مقصد کره جنوبی ترک کرده اند.


ژنرال بی بی بل، فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی دیروز اعلام کرد که کره شمالی در صدد است تا دومین آزمایش خود را در آینده نزدیک انجام دهد.


این مقام ارشد آمریکایی در باره احتمال حمله کره شمالی به کره جنوبی گفت: «در صورتی که کره شمالی به کره جنوبی به هر شکلی حمله کند ، نیروهای مشترک آمریکا و کره جنوبی آمادگی آن را دارند تا با یک پاسخ دندان شکن ، این جنگ را سریعا به نفع خود به پایان برسانند.»


ژنرال بل فرماندهی حدود سی هزار نیروی نظامی آمریکایی مستقر در کره جنوبی را بر عهده دارد و وظیفه آنها حمایت از ارتش ششصد و هشتاد هزار نفری کره جنوبی در مواجهه با حمله احتمالی ارتش یک میلیون و یکصد هزار نفری کره شمالی است.


آخرین دور از مذاکرات شش جانبه پیرامون بحران اتمی کره شمالی ماه گذشته میلادی در پکن در حالی به بن بست رسید که کره شمالی اعلام کرد تا لغو کامل تحریم های مالی آمریکا علیه این کشور حاضر نخواهد شد مسئله انصراف از برنامه های هسته ای خود را مورد بررسی قرار دهد.


تحلیل گران معتقدند برای آنکه کره شمالی از موضع قدرت در مذاکرات هسته ای شرکت کند مبادرت به انجام آزمایش های هسته ای دیگری خواهد کرد.


XS
SM
MD
LG