لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۵

حمله شدیداللحن رئیس قوه قضاییه به «جریان انحرافی» نزدیک به دولت


کمتر از یک هفته پس از حمله رئیس مجلس به اطرافیان محمود احمدی‌نژاد، اینک رئیس قوه قضاییه اتهاماتی سنگین چون تلاش برای طرح موضوع «اسلام منهای روحانیت»، جن‌گیری، رمالی، و فساد اقتصادی را به «جریان انحرافی» وارد کرده است.

از نزدیک به یک ماه پیش که برکناری وزیر اطلاعات با تصمیم محمود احمدی‌نژاد موج انتقادات و حملاتی بی‌سابقه را علیه او به راه انداخت، «جریان انحرافی» که در ادبیات اصول‌گرایان منتقد دولت، بر تیم احمدی‌نژاد و به ویژه اسفندیار رحیم‌ مشایی دلالت می‌کند هر روز از هر سو آماج حملات و هشدارهای منتقدان دولت قرار گرفته است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس، نیز جمعه هفته گذشته در ادامه هشدارها و حملات اصول‌گرایان منتقد دولت با اشاره به «حرف‌های سخیف بعضی از افراد» چنین اظهار نظر کرده بود که عده‌ای در جمهوری اسلامی «به صرف کسب مقامی مغرور می‌شوند و حرف‌های گستاخانه می‌زنند».

اکنون صادق آملی لاریجانی، نیز که ریاست دستگاه قضا را بر عهده دارد، روز چهارشنبه در حمله‌ای آشکارا اطرافیان رئیس جمهور ایران را به تلاش برای «کمرنگ کردن نقش علما» متهم کرده است.

رئیس قوه قضاییه ضمن آنکه این «جریان انحرافی» را تداوم دیگر «جریان‌های انحرافی در طول تاریخ» دانسته آنچه را در جمهوری اسلامی شر شمرده می‌شود، از جمله سکولاریسم، روشنفکری سکولار، و تماس با ملحدان، به این جریان نسبت داده است.

او می‌گوید: «عقیده این‌ها این گونه است که در روابط با نامحرم آزادند، در تماس با روشنفکران سکولار و گاه ملحد... آزاد هستند، در رجوع به جن‌گیر و رمال آزادند....»

آیت‌الله لاریجانی اما پا را از این نیز فراتر می‌گذارد و می‌گوید: «این جریان اتفاقاً در مفاسد اقتصادی هم غوطه‌ورند و بی‌امان جلو می‌روند.»

گرچه آقای لاریجانی به نام فرد خاصی اشاره نکرده، در میان چهره‌های نزدیک محمود احمدی‌نژاد، محمدرضا رحیمی معاون اول وی، از سوی سخنگوی قوه قضاییه به عنوان متهم اصلی پرونده‌های «فساد اقتصادی در بیمه» متهم شده است.

محمود احمدی‌نژاد از زمان روی کار آمدن در سال ۱۳۸۴ مبارزه با «فساد اقتصادی» و معرفی اسامی «مفسدين اقتصادی» به مردم را يکی از برنامه‌های اصلی خود عنوان کرده، ولی هنوز اقدامی در اين زمينه انجام نداده است.

آیت‌الله صادق لاریجانی در ادامه با آوردن روایتی دینی تأکید کرده است که «این رمال‌ها و جن‌گیرهایی که قوه قضاییه با آنها برخورد کرده مصداق همین روایت‌اند».

در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر دستگیری تعدادی از افراد نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی که ظاهراً در میان آنها «برخی مدعیان علوم غریبه» و همچنین یک نفر متهم به «رمالی و جن‌گیری» نیز هستند، منتشر شده است.
XS
SM
MD
LG