لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۳

هواپیما سنگاپوری در پی فرود اضطراری آتش گرفت


بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی سنگاپور که از فرودگان این دولت-شهر راهی میلان در ایتالیا بود، اندکی پس از پرواز به دلیل مشکل فنی به مبدا بازگشت. در پی این فرود موتور سمت راست هواپیما آتش گرفت. به هیچ یک از سرنشینان آسیبی نرسیده است.

خلبان هواپیمای مسافربری دو ساعت پس از برخاستن ایرادی فنی را در موتور هواپیما مشاهده می‌کند که ظاهرا مربوط به سوخت می‌شود. در نتیجه بوئینگ را به فرودگاه «چانگی» باز می‌گرداند.

در پی فرود هواپیما موتور سمت راست آن آتش می‌گیرد. آتش‌بانان و امدادگران در فرودگاه دولت-شهر سنگاپور آتش را خاموش کرده و سرنشینان را تخلیه کردند. به هیچ یک از ۲۲۲ مسافر و ۱۹ خدمه هواپیما آسیبی نرسیده‌است.

خلبان پس از تصمیمی که برای بازگشت گرفت سوخت هواپیما را در راه خالی کرد و در نهایت سالم به زمین نشست.

به گفته گرگ والدرون، مدیر آسیایی «فلایت‌گلوبال» به رویترز، دلیل آتش‌سوزی احتمالا ورود سوخت به بال هواپیما و اطراف، در زمانی که در پی فرود سرعت آن کم شده، بود. جرقه ناشی از ترمز نیز ممکن است به شعله‌ور شدن سوخت انجامیده باشد. اما به نظر می‌رسد همه چیز سریع و خوب مدیریت شده‌است.

تصاویر و ویدئوهای این آتش‌سوزی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌است.

آخرین بار که سانحه مرگباری برای هواپیمایی سنگاپور رخ داد به سال ۲۰۰۰ باز می‌گردد که پرواز سنگاپور به لوس‌آنجلس از طریق تایپه، در هنگام برخاستن از یک باند اشتباهی در پایتخت تایوان، به تجهیزات ساخت‌وساز برخورد کرد. در آن حادثه ۸۳ نفر از ۱۷۹ سرنشین هواپیما جان خود را از دست دادند.

XS
SM
MD
LG