لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۴

ترامپ با مدیران صنایع فناوری آمریکا دیدار کرد


رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با شماری از مدیران صنایع فناوری آمریکا، از اپل و فیس‌بوک تا آی‌بی‌ام و مایکروسافت دیدار کرده‌است.

این دیدار در عین حال به خاطر برخی انتقادها و روابط نه‌چندان صمیمی میان ترامپ و برخی از آن‌ها، در زمان رقابت‌های انتخاباتی، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده‌است.

یکی از توئیت‌های انتقادی ترامپ از توئیتر، فیس‌بوک و گوگل، در زمان کارزار انتخاباتی

در دیدار روز ۲۴ آذر ماه شریل سندبرگ، از فیس‌بوک، تیم کوک از اپل، الون ماسک از تسلا و مقام‌های ارشد اجرایی شرکت‌های مایکروسافت، اوراکل، آی‌بی‌ام و برخی دیگر فناوری‌های پیشرفته حضور داشتند. رسانه‌ها و شبکه‌های خبری آمریکایی در عین حال به این موضوع نیز اشاره کرده‌اند که کسی از توئیتر در میان میهمانان حضور نداشت.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در این دیدار وعده داده هر کمکی که لازم باشد به صنایع فناوری ایالات متحده انجام دهد: «تلفن من همیشه آماده جواب دادن به شما است».

در جریان کارزار انتخاباتی آمریکا و رقابت‌های کم‌سابقه‌ای که میان دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در جریان بود، شماری از مدیران ارشد فناوری‌های پیشرفته آمریکا جانب کلینتون را گرفته بودند.

در عین حال ترامپ نیز از برخی از آن‌ها، به شکل مستقیم یا غیرمستقیم انتقاد کرده بود؛ برای نمونه می‌توان به انتقاد او از جف بزوس، مدیر عامل آمازون، که صاحب روزنامه «واشینگتن‌پست» است اشاره کرد. آقای ترامپ در عین حال در پی مخالفت اپل برای باز کردن قفل آف‌فونِ عامل حمله سن‌برناردینو، خواستار بایکوت کردن این شرکت شده بود. هم بزوس و هم تیم کوک در دیدار با ترامپ حضور داشتند.

رادیو عمومی آمریکا، ان‌پی‌آر، در مورد شماری از «نگرانی‌های» صنایع فناوری آمریکا، به «نیاز گسترده آن‌ها به متخصصان کارکشته مهاجر به آمریکا» یا موضوع چین هم به عنوان مرکز تولید محصولات و هم به‌عنوان بازار بزرگ فروش آن محصولات اشاره کرده‌است.

آقای ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود بارها از لزوم نگه داشتن صنایع در آمریکا و استفاده از نیروی کار آمریکایی سخن گفته بود. او پس از پیروزی در انتخابات نیز دوباره تاکید کرد که اولویت او در مورد بازار کار، امنیت، سیاست‌های اقتصادی، تمرکز مالی و از این دست، ایالات متحده خواهد بود.

شبکه خبری فاکس می‌گوید دیدار روز چهارشنبه را جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ، رینس پریبوس، رئیس دفتر او و پیتر تیل، میلیاردی موثر دست‌اندرکار در زمینه فناوری ترتیب داده بودند.

XS
SM
MD
LG