لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۰

باراک: دنیا باید از برنامه هسته ای ایران نگران باشد


اهود باراک، وزير دفاع اسراييل روز جمعه گذشته با بان گی مون، دبير کل سازمان ملل متحد در آمريکا در مورد برنامه هسته ای ايران گفت و گو کرد.
اهود باراک، وزير دفاع اسراييل روز جمعه گذشته با بان گی مون، دبير کل سازمان ملل متحد در آمريکا در مورد برنامه هسته ای ايران گفت و گو کرد.

اهود باراک، وزير دفاع اسراييل روز جمعه ۲۹ مهرماه، با بان گی مون، دبير کل سازمان ملل متحد درباره برنامه هسته ای ايران، لبنان و سرنوشت سربازان ربوده شده اسراييلی گفت و گو کرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای باراک که در ضمن معاون نخست وزير اسراييل نيز هست، در مورد ملاقاتش با دبير کل سازمان ملل گفت: «من در مورد تلاش ايران برای دستيابی به بمب اتمی صحبت کردم. تمامی دنيا بايد در مورد اين موضوع نگران باشند.»


وزير دفاع اسراييل به خبرنگاران گفت که وی از بان گی مون برای حضور نيروهای سازمان ملل در لبنان و تلاش های اين نهاد برای آزادی سربازان ربوده شده اسراييلی قدردانی کرده است.


  • «من در مورد تلاش ايران برای دستيابی به بمب اتمی صحبت کردم. تمامی دنيا بايد در مورد اين موضوع نگران باشد.»
اهود باراک

آقای باراک افزود که در مورد اهميت کنفرانس صلح خاورميانه نيز که قرار است در ماه نوامبر در آمريکا برگزار شود با دبير کل سازمان ملل صحبت کرده است.


به جز محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين و اهود اولمرت نخست وزير اسراييل، برخی از کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و کميته چهار جانبه صلح خاورميانه که متشکل از آمريکا، روسيه، اتحاديه اروپا و سازمان ملل است، از برگزاری اين کنفرانس حمايت کرده اند.


ايران و گروه اسلامگرای حماس که غزه را تحت کنترل خود دارد خواهان تحريم اين کنفرانس شده اند.


بان گی مون همچنين از آقای باراک خواست که به طور جدی برای بهبود وضعيت مردم فلسطين تلاش کند.


روز سه شنبه گذشته حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان اعلام کرد که در مذاکرات برای آزادی دو سرباز اسراييلی که در سال گذشته توسط این گروه ربوده شده اند، به پیشرفت هایی دست یافته اند.


شبه نظاميان حزب الله در ماه ژوئن ۲۰۰۶ وراد خاک اسراييل شدند و دو سرباز اسراييلی را به اسارت گرفتند. اين عمل حزب الله موجب آغاز جنگ ۳۴ روزه بين اسراييل و حزب الله شد که در اثر آن بخشی از کشور لبنان ويران شد.


XS
SM
MD
LG