لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۴

حمله انتحاری با دوچرخه در عراق ۲۸ کشته داد


این انفجار در ميان نيروهای واکنش سريع پليس رخ داد.
این انفجار در ميان نيروهای واکنش سريع پليس رخ داد.

پليس عراق روز دوشنبه، ۲۹ اکتبر، اعلام کرد که بر اثر حمله ای انتحاری در یک پاسگاه پليس در شمال بغداد، ۲۸ پليس عراقی کشته شدند.


ژنرال غنيم القريشی، رييس پليس استان دياله به خبرگزاری رويترز گفت که بمبگذار انتحاری با دوچرخه وارد یک پاسگاه پليس شده و خود را در ميان نيروهای واکنش سريع پليس منفجر کرد.


پليس عراق می گويد: در این حمله حداقل ۲۰ نفر زخمی شدند که در ميان آنها يک زن و يک کودک ديده می شوند.


علی شاهين، مغازه داری که در نزديکی اين پاسگاه کار می کرد گفته است که صدای انفجار شديدی را شنيده و ابری از گرد و غبار به آسمان بلند شد.


وی می گويد: من بدن های خونين زيادی ديدم و برخی از اين بدن ها بدون دست و پا بود.


هنوز هيچ گروه و يا شخصی مسئوليت اين حمله مرگبار را بر عهده نگرفته است ولی به اعتقاد بسياری، رد پای گروه القاعده در اين عمليات ديده می شود.


اين پاسگاه پليس در شهر بعقوبه در استان دياله قرار گرفته و شبه نظاميان سنی و شيعه در اين منطقه فعال هستند. در انفجار ديگری در منطقه مسکونی در شهر شمالی صينايا دو خانه منهدم شده و چهار نفر کشته و يازده نفر زخمی شده اند.


تهدید القاعده


در همین حال، القاعده تهديد کرده است که عمليات خود را عليه نيروهای امنيتی و همچنين رهبران قبايل سنی که با آمريکا همکاری می کنند، افزايش خواهد داد.


روز يکشنبه هفته جاری نه نفر از روسای قبايل که با مقامات عراقی در بغداد ديدار کرده بودند، ربوده شدند. ارتش آمريکا در نظر دارد که گروه های «شهروندان نگران» را در استان دياله تشکيل دهد که در واقع، سران عشایر رهبری اين گروه ها را به عهده خواهند داشت و به نيروهای عراقی و آمريکايی برای ريشه کن کردن اعضای القاعده از اين منطقه کمک خواهند کرد.


آمريکا تواسنته است چنين عملياتی را در استان انبار با موفقيت به اجرا بگذارد.


XS
SM
MD
LG