لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۲

یک فلسطینی سه اسرائیلی را با بولدوزر کشت


یک اتوبوس بر اثر حمله بولدوزر واژگون شد. (عکس:AFP)
یک اتوبوس بر اثر حمله بولدوزر واژگون شد. (عکس:AFP)

یک فلسطینی، روز چهارشنبه، با یک بولدوزر، به یک اتوبوس در اورشلیم (بیت المقدس) حمله کرد و سه نفر را کشت. پلیس اسرائیل نیز این مرد را با شلیک گلوله از پای در آورد.


يک فلسطينی با يک بولدوزر، وراد خيابان «يافو» در اورشلیم (بیت المقدس) شد و با سرعت حمله خود را آغاز کرد و در مسير خود اتومبيل ها و مردم عادی را با تيغه بران و پولادی بولدوزور مورد حمله قرارداد.


راننده فلسطينی با تيغه بران بولدوزور به سوی يک اتوبوس مملو از مسافر نيز که از محل عبور می کرد، حمله برد و بدليل قدرت تيغه بولدوزور توانست اتوبوس را در جا واژگون کند و به سوی اتوبوس دومی که با مسافران زيادی برای عبوربه محل رسيده بود، حمله ور شد اما راننده اتوبوس دوم توانست از دست راننده مهاجم بولدوزور بگريزد.


هنگامی که شاهدان عینی متوجه شدند که اين حادثه يک تصادف معمولی نيست، واقعه را به نيروهای پليس خبر دادند و نيز مردانی مسلح از ميان اسرائيلی ها که همواره با خود اسلحه حمل می کنند، به سوی راننده مهاجم تيراندازی کردند و او را از پای درآوردند.


مقامات اسرائیلی اعلام کردند که يک عضو واحد کماندوئی پليس اسرائيل که در مرخصی بود و با لباس عادی رفت و آمد می کرد اما اسلحه خود را همراه داشت، مهاجم فلسطينی را به هلاکت رساند.


در حادثه چهارشنبه، مهاجم فلسطينی توانست پيش ازکشته شدن، با حرکت در يک مسير نيم کيلومتری با تيغه بولدوزور رانندگان وسرنشينان اتومبيل های بسياری را همراه با عابرانی که در محل تردد می کردند، زخمی کند.


در حادثه چهارشنبه، مهاجم فلسطينی توانست پيش ازکشته شدن، با حرکت در يک مسير نيم کيلومتری با تيغه بولدوزور رانندگان وسرنشينان اتومبيل های بسياری را همراه با عابرانی که در محل تردد می کردند، زخمی کند.

خيابان يافو، غرب اورشليم (بیت المقدس) را از ورودی غربی آن تا دروازه های باستانی شرق اورشليم (بیت المقدس) متصل می کند و اصلی ترين خيابان مرکز شهر است و چون ترمينال اصلی اتوبوسرانی اورشليم (بیت المقدس) در ورودی غربی شهر قراردارد، هرلحظه اتوبوس های بسياری از آن عبورمی کنند.


ده ها ايستگاه اتوبوس درنزديکی يکديگر قراردارند و در هر يک از آنها، همواره ده ها نفر منتظر آمدن اتوبوس هستند.


اين حمله بی سابقه دقيقا ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی، در پر رفت و آمدترين زمان آغاز شد، که لحظاتی بدنبال آن نيز بدليل نزديک بودن مقر پليس، و وجود بيمارستان ها دراطراف آن، ده ها آمبولانس برای کمک رسانی خود را به محل رساندند و نيز نيروهای کماندوئی پليس برای بررسی احتمال وجود تروريست های ديگر سر رسيدند.


پليس اسرائيل اعلام کرد که دست کم سه نفر از کسانی که مورد حمله غافلگير کننده قرار گرفتند، در دو ساعت اول اين حمله جان دادند.


پليس اورشليم (بیت المقدس) ارزيابی کرد که دست کم ۴۴ نفر زخمی شده باشند که حال دو نفرآنها وخيم توصيف شد.


اهود اولمرت، نخست وزيراسرائيل، که درساعت وقوع حادثه درکنست، پارلمان اسرائیل، در حدود سه کيلومتری مکان حمله بود، سلسله رايزنی هایی درمورد حادثه را آغاز کرد.


پليس اسرائيل می گويد، اطلاع موثق و دقيقی درمورد وقوع يک حمله تروريستی قريب الوقوع دراين بخش از شهر نداشت.


اهود اولمرت از پليس خواسته است که راه های قانونی احتمال تخريب منزل اين تروريست را بررسی کند.


عامل حمله روز چهارشنبه، يک فلسطينی ۳۱ ساله اهل منطقه «صورالبحر» بنام حسام تيسير دويات معرفی شد. «صورالبحر» دربخش شرقی اورشليم (بیت المقدس) و يک منطقه فلسطينی نشين است.


گروه «آزادگان منطقه الجليل- شاخه عماد مغنيه»، نخستين گروهی بود که مسووليت حمله روز چهارشنبه را برعهده گرفت.


اما پليس اسرائيل وسازمان امنيت داخلی اسرائيل در درستی اين ادعا ترديد دارند و می گويند، چنين تشکلی وجود ندارد.


XS
SM
MD
LG