لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۲

امارات در تهران تيم ملی را متوقف کرد


حسين کعبی از ایران در مقابل اسماعیل مطار از امارات. (عکس:AFP)
حسين کعبی از ایران در مقابل اسماعیل مطار از امارات. (عکس:AFP)

در حالی که تيم ملی فوتبال ايران روز دوشنبه، در سومين مسابقه مقدماتی جام جهانی، در تهران، با امارات بدون گل مساوی کرد، مربی امارات ابراز اميدواری کرده است که در بازی برگشت ايران را شکست دهد.


اين مسابقه در ورزشگاه کم تماشاگر آزادی تهران انجام شد و ايران با همه تدارکات روحی که برای پيروزی اش ديده بودند، در برابر تيم امارات نه تنها به گل نرسيد بلکه بارها، به ويژه در نيمه دوم، از خوردن گل هم بيمناک شد.


در شرايطی که تيم ايران شتابزده، ناهماهنگ و بی برنامه در پی دستيابی به گل بود، اماراتی ها با چشمانی باز يک بازی منطقی را دنبال کردند و در نيمه دوم حالتی هجومی به خود گرفتند.


مسابقه در حالی مساوی به پايان رسيد، که اگر داور ژاپنی از خطای پنالتی عقيلی چشم پوشی نمی کرد، ايران اميدواری کمتری برای راهيابی به دور دوم مقدماتی جام جهانی در منطقه آسيا داست.


ايران در پايان مسابقه های رفت دوره ای در ميان چهار تيم با کسب سه تساوی صاحب سه امتياز شده است.


با توجه به اينکه دور اول دو مسابقه در تهران انجام شده، شرايط دو مسابقه باقی مانده در امارات و سوريه، کار را برای تیم ایران دشوارتر می کند.


امارات با پنج امتياز و داشتن دو مسابقه در خانه و يک مسابقه در کويت، موقعيتی مناسب در پيش روی خود دارد. از هر گروه چهار تيمی، دو تيم برتر به مرحله دوم راه می يابند.


خبرگزاری رویترز پیش از مسابقه يادآور شده بود که امارات در ورزشگاه ۹۰هزار نفری تهران با آزمايش سختی از ميزان جرئت خود رو به رو است، اما برونو متسو، مربی فرانسوی اين تيم می داند که پيروزی، تيم امارات را در شرايط عالی پيشتازی گروه قرار می دهد.


««من خوشحالم اما اين خوشحالی نيمه‌کاره است. چرا که ما به جای شکست دادن ايران با اين تيم مساوی کرديم. اما به بازی برگشت اميدوارم و در بازی برگشت ايران را شکست می‌دهيم.»
برنو متسو، مربی امارات

به گزارش خبرگزاری نیمه دولتی دانشجويان ايران، ایسنا، برنو متسو پس از پايان مسابقه ايران و امارات گفت: «من خوشحالم اما اين خوشحالی نيمه‌کاره است. چرا که ما به جای شکست دادن ايران با اين تيم مساوی کرديم. اما به بازی برگشت اميدوارم و در بازی برگشت ايران را شکست می‌دهيم.»


متسو پيشتر به گلف نيوز گفته بود: «می دانم که يک امتياز از مسابقه در تهران به ما کمک می کند تا پيشتازی گروه را حفظ کنيم، اما ما برای رسيدن به يک تساوی هرگز به فکر يک بازی دفاعی نيستيم.»

متسو در بعد از ظهر دوشنبه ۱۳ خرداد به گفته خود در مورد خودداری از بازی دفاعی عمل کرد و به خواسته خود برای گرفتن يک امتياز رسيد.


در طول مسابقه بيشتر بازيکنان تيم ملی ايران کمتر از حد انتظار بودند. مدافعان در کار دفاعی کم اشتباه ولی در کار توپ رسانی به تک مهاجم تيم و هافبک های بازی، بی دقت و در مجموع ناموفق نشان دادند.


مانند مسابقه با زامبيا تيم ايران به عنوان ميزبان در کار حمله کم تعداد و بازيکنان در زمين، ناهماهنگ و نامنسجم بودند.


در نيمه دوم خط دفاعی ايران بيشتر به زحمت افتاد و با پشتيبانی خوب مهاجمان امارات از سوی هافبک های خودی، بارها نفس در سينه تماشاگرانی حبس شد که برخلاف انتظار ميزبان بسيار کم تعداد بودند.


پيش از اين از سوی خبرگزاری های بين المللی خطر شماره يک برای تيم امارات تصور ۹۰ هزار تماشاگر بود که اين تعداد به ۳۰ هزار نفر هم نرسيد.


قهرمان کشورهای عربی حوزه خليج فارس پيش از بازی با ايران با چهار امتياز از دو مسابقه با کويت و سوريه در صدر گروه قرار داشت.


ايران با سه بار قهرمانی در آسيا و سه بار حضور در جام جهانی، يکی از قدرت های بی چون و چرای منطقه است، اما سال پيش دوران خوبی را پشت سر نگذاشت.


تيم ملی ايران با اين آرايش به ميدان رفت: مهدی رحمتی – حسين کعبی – هادی عقيلی – ستار زارع – غلامرضا رضايی ( ميلاد می داودی از دقيقه ۷۵ )- جواد نکونام ( کاپيتان ) – آندرانيک تيموريان – مسعود شجاعی - احسان حاج صفی (عليرضا واحدی نيکبخت از دقيقه ۴۰ ) و رضا عنايتی ( محسن خليلی از دقيقه ۵۸). سرمربی: علی دايی


XS
SM
MD
LG