لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۷

هشدار کره شمالی به مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی


خبرگزاری دولتی کره شمالی، ضمن متهم کردن آمريکا و کره جنوبی به فريب افکار عمومی، هشدار داد رزمايش مشترک این دو کشور شبه جزيره کره را به سوی جنگ سوق می دهد.
خبرگزاری دولتی کره شمالی، ضمن متهم کردن آمريکا و کره جنوبی به فريب افکار عمومی، هشدار داد رزمايش مشترک این دو کشور شبه جزيره کره را به سوی جنگ سوق می دهد.

کره شمالی از آمريکا و کره جنوبی خواست تا بدون هر گونه قيد و شرطی مانور نظامی مشترک خود را لغو کنند و هشدار داد انجام چنين رزمايشی شرايط را در شبه جزيره کره به سوی جنگ متمايل خواهد کرد.


شين خوا، خبرگزاری دولتی چين، رزمايش نظامی دو کشور آمريکا و کره جنوبی را بسيار گسترده توصيف کرد و آن را تحريک نظامی بسيار جدی دانست که فضای گفت و گو در شبه جزيره کره را تيره و تار کرده و روابط دو همسايه شمالی و جنوبی را متشنج خواهد کرد.


اين خبر، اندک زمانی بعد از آن منتشر می شود که نيروهای آمريکايی مستقر در کره جنوبی ، روز سه شنبه گذشته اعلام کردند رزمايش سالانه خود را به همراه واحدهايی از ارتش کره جنوبی از بيست و پنجم تا سی و يکم ماه جاری ميلادی در کره جنوبی انجام خواهند داد.


در همین زمینه، خبرگزاری دولتی کره شمالی تصریح کرده است: «اين رزمايش ثابت می کند که گفت و گو و بهبود روابط با کره شمالی که آمريکا و کره جنوبی مدعی آن هستند چيزی نيست مگر سفسطه ای که برای فريب افکار عمومی شکل می گيرد.»


پيونگ يانگ، انجام چنين رزمايشی را بسيار خطرناک خوانده و کره شمالی را هدف اصلی اين مانور نظامی می داند و از دولت ايالات متحده آمريکا می خواهد تا بدون هرگونه پيش شرطی از انجام آن منصرف شود.


اين در حالی است که ايالات متحده آمريکا ، پيشاپيش به کره شمالی اطمينان داده است که اين مانور سالانه خطری را متوجه تماميت عرضی کره شمالی نمی کند.


همزمان، کيم کی يه گوان ، نماينده ارشد دولت کره شمالی که برای ديدار با مقامات حکومت چين در پکن به سر می برد سه شنبه هشدار داد اگر آمريکا به تحريم های خود عليه کشورش پايان ندهد ، کره شمالی در پاسخ ، اقدامات لازم و متناسب با آن را انجام خواهد داد.


وی در اين زمينه ، بی آن که به جزئيات بيشتری اشاره کند ، به حساب های مالی کره شمالی در بانک های ماکائو اشاره کرد و اظهار داشت کره شمالی اقدامات دولت آمريکا را در اين زمينه به دقت زير نظر گرفته است و در صورتی که آمريکا اين حساب را آزاد نکند ، کشورش راهی به جز مقابله با آن نخواهد داشت.


XS
SM
MD
LG