لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۱

افزایش حمایت اعضای ارشد حزب دمکرات از اوباما


باراک اوباما از حمايت ۲۷۶ نماينده عالی برخوردار است. (عکس:AFP)
باراک اوباما از حمايت ۲۷۶ نماينده عالی برخوردار است. (عکس:AFP)

باراک اوباما، از کانديداهای حزب دمکرات برای انتخابات رياست جمهوری آمريکا، روز شنبه، برای نخستين بار، موفق شد در تعداد نمايندگان عالی حزب دمکرات که از وی حمايت می کنند از رقیب خود، هيلاری کلينتون پيشی بگيرد.


اين نمايندگان عالی که از ايالات يوتا، اوهايو ، آريزونا و ويرجين ايلند هستند، اعلام کردند که از سناتور اوباما پشتيبانی می کنند. باراک اوباما روز جمعه نيز موفق شد حمايت نه نماينده عالی ديگر را بدست آورد.


مقامات ارشد حزب دمکرات، روسای جمهوری سابق، اعضای کنگره و معاونان سابق رياست جمهوری از جمله نمايندگان عالی حزب دمکرات محسوب می شوند.


تعداد اين نمايندگان حدود ۷۹۰ نفر تخمين زده می شود. کانديدای حزب دمکرات در کنوانسيون ملی حزب دمکرات در ماه اوت، در دنور، بايد از حمايت ۲۰۲۵ نماينده حزب برخواردار شود، تا بتواند در انتخابات رياست جمهوری ماه نوامبر آمريکا شرکت کند.


در حالی که هيلاری کلينتون اعلام کرده است به مبارزه انتخاباتی ادامه می دهد، بسياری از صاحبنظران معتقدند که سناتور اوباما به احتمال زياد کانديدای حزب دمکرات می شود.

بقيه نمايندگان، در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات انتخاب می شوند.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای اوباما از حمايت ۲۷۶ نماينده عالی برخوردار است، در حالی خانم کلينتون فقط پشتيبانی ۲۷۱ نفر از اين نمايندگان را به خود جلب کرده است.


پيشی گرفتن باراک اوباما از هيلاری کلينتون در اين زمينه اهميت زيادی دارد، چرا که خانم کلينتون در آغاز رقابت های مقدماتی رياست جمهوری، محبوبترين کانديدا، در ميان مقامات ارشد حزب دمکرات به شمار می رفت.


مقامات حزب دمکرات به صورت تدريجی، از زمان اولين پيروزی های باراک اوباما، از حمايت خانم کلينتون دست کشيدند و ترجيح دادند از رقيب وی حمايت کنند.


کوين رودريکز، يکی از نمايندگان عالی از ويرجينيا در بيانيه ای در مورد حمايتش از اوباما می گويد: « او فکر می کند که باراک اوباما انرژی و هيجان به حزب آورده است. او نشان داده که می تواند با دمکرات ها، جمهوريخواهان و مستقل ها در سراسر کشور رابطه بر قرار کند.»


ديو ريگان، رهبر اتحاديه کارگری در ایالت اوهايو، نیز می گويد:« اوباما می تواند کشور ما را متحد کند.»


وی افزود:« کلينتون در اوايل ماه مارس اوباما را در اوهايو شکست داد ولی اين داستان دو ماه پيش است. با گذشت زمان اوباما کانديدايی قويتر و قويتر می شود.»


در آخرين انتخابات مقدماتی که روز سه شنبه برگزار شد، اوباما با اختلاف زيادی در کارولينای شمالی پيروز شد و هيلاری کلينتون با اختلاف کمی انتخابات اينديانا را از آن خود کرد.


در حالی که هيلاری کلينتون اعلام کرده است به مبارزه انتخاباتی ادامه می دهد، بسياری از صاحبنظران معتقدند که سناتور اوباما به احتمال زياد کانديدای حزب دمکرات می شود.


XS
SM
MD
LG