لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۶

پیروزی کلينتون در انتخابات مقدماتی در پنسيلوانيا


هيلاری کلينتون، در انتخابات روز سه شنبه موفق شد در انتخابات مقدماتی در ايالت پنسيلوانيا به پیروزی دست یابد.
عکس از EPA
هيلاری کلينتون، در انتخابات روز سه شنبه موفق شد در انتخابات مقدماتی در ايالت پنسيلوانيا به پیروزی دست یابد. عکس از EPA

هيلاری کلينتون، روز سه شنبه، موفق شد در انتخابات مقدماتی در ايالت پنسيلوانيا، باراک اوباما را پشت سر بگذارد و اميد خود را برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوری، زنده نگهدارد


به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان هيلاری کلينتون توانسته است ۵۵ درصد آراء را به خود اختصاص دهد و باراک اوباما ۴۵ درصد آراء را به دست آورده است.


به گزارش آسوشیتدپرس، اکثریت زنان، کارگران و مردان سفید پوست در ایالت پنسيلوانيا به هیلاری کلینتون رای دادند. این در حالی است که اکثریت سیاهپوستان در این ایالت به سناتور اوباما رای دادند.


هیلاری کلینتون در سخنرانی خود خطاب به مردم پنسيلوانيا گفت:«من و سناتور اوباما طی شش هفته در ایالت پنسيلوانيا برنامه های خود را اعلام کردیم، شما گوش دادید و انتخاب کردید».


خانم کلینتون با اشاره اینکه برخی از وی خواسته اند که از رقابت ها حزب دموکرات کناره برود، گفت که کناره گیری نحواهد کرد و افزود: رای مردم روند انتخابات مقدماتی را تغییر داده است.


سناتور هیلاری کلینتون در ادامه سخنرانی پیروزی خود در ایالت پنسیلوانیا از طرفداران خود خواست تا برای ادامه مبارزات انتخاباتی به ستاد وی کمک مالی کنند.


پنسيلوانيا با ۱۵۸ کرسی نمايندگی در گردهمايی ملی حزب دموکرات، آخرين ايالت بزرگی است که در آن انتخابات مقدماتی برگزار شد.


در دو هفته آینده، ششم ماه مه، انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در دو ایالت ایندیانا و کارولینای شمالی برگزار خواهد شد. تا پایان رقابت های مقدماتی حزب دموکرات در سوم ژوئن، این دو نامزد حزب دموکرات ۹رقابت دیگر پیش رو دارند.


هيلاری کلينتون در جريان رقابت های انتخابات مقدماتی حزب دموکرات بر اين نکته تاکيد داشت که باراک اوباما آمادگی لازم برای تصدی پست رياست جمهوری آمريکا را ندارد.


اين در حالی است که سناتور اوباما در پاسخ تصریح کرده است قضاوت درست درباره تحولات توانايی لازم برای تصدی اين پست را به او خواهد داد.


تحليگران بر اين باورند که پيروزی هيلاری کلينتون هرچند تغييری اساسی در سرنوشت اين رقابت در حزب دمکرات ايجاد نخواهد کرد، اما به لحاظ روانی کمک خواهد کرد که سناتور کلينتون به رقابت ادامه داده و اين موضوع را طرح کند که سناتور اوباما در جريان انتخابات مقدماتی قادر نبوده است که در هيچ يک از ايالت های بزرگ آمريکا به پيروزی دست يابد.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، در حالی که سناتور کلينتون چهار ميليون دلار و هشتصد هزار دلار صرف تبليغات درشبکه های تلويزيونی در ايالت پنسيلوانيا کرده است، سناتور اوباما يازده ميليون و دويست هزار دلار هزينه کرده است.


دو ماه پيش از انتخابات مقدماتی در ايالت پنسيلوانيا، نظر سنجی ها از پيروزی خانم کليتنون با ۲۵ در صد اختلاف حکايت داشتند. اين در حالی است که نظر سنجی ها در روزهای پيش از انتخابات در ايالت پنسيلوانيا، از پيروزی خانم کلينتون با اختلاف کمتر از ده درصد خبر داده بودند.


پيش از انتخابات روز سه شنبه پنسيلوانيا تحليگران معتقد بودند که خانم کلينتون به پيروزی قاطعی در اين ايالت نياز دارد تا بتواند مبارزات انتخاباتی خود را زنده نگه دارد.


در همين حال به گزارش شبکه تلويزيونی سی. ان. ان تا پيش از انتخابات روز سه شنبه در ايالت پنسيلوانيا، سناتور اوباما توانسته بود يک هزار ۶۴۸ کرسی نمايندگی در گردهمايی ملی حزب دموکرات به دست آورده بود، اين در حالی است که سناتور کلينتون نيز يک هزار ۵۰۴ کرسی را به دست آورده بود.


کانديدايی که به ۲۰۲۵ کرسی نمايندگی دست يابد، می تواند به عنوان کانديدای حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوری ماه نوامبر انتخاب شود، اما در اين انتخابات هيچ يک از دو رقيب قادر نيستند که تعداد لازم کرسی های نمايندگان در گردهمايی ملی حزب دموکرات را به دست آورد.


بنابراين رقابت شانه به شانه دو نامزد حزب دمکرات تا به دست آوردن اکثريت کرسی ها و يا کناره گيری يکی از اين دو کانديدا ادامه خواهد داشت.


XS
SM
MD
LG