لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۱

پیروزی باراک اوباما و جان مک کين در ویسکانسین


باراک اوباما در انتخابات ایالت ویسکانسین از رقیب اصلی خود هیلاری کلینتون پیشی گرفت.
باراک اوباما در انتخابات ایالت ویسکانسین از رقیب اصلی خود هیلاری کلینتون پیشی گرفت.

سناتور باراک اوباما از حزب دموکرات و سناتور جان مک کين از حزب جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی روز سه شنبه در ايالت ويسکانسين به پيروزی رسيدند.


در همین حال رسانه های آمریکایی پیش بینی کرده اند که آقای مک کین در ایالت واشینگتن به پیروزی رسیده است و آقای اوباما نیز در رقابت انجمن های حزب ایالت هاوایی پیروز می شود.


باراک اوباما با پیروزی در انتخابات ایالت ویسکانسین به نهمین پیروزی پیاپی خود دست یافت. رقابت در ایالت ویسکانسین شکست دیگری برای سنانور هیلاری کلنیتون بود.


سناتور هیلاری کلینتون در همه انتخابات های برگزار شده پس از «سوپر تیوزدی» درپنجم فوریه تاکنون شکست خورده است.


انتخابات در ایالت ویسکانسین حکایت از ادامه برتری آقای اوباما در رقابت های حزب دموکرات برای تعیین کاندیدای نهایی این حزب داشت.


سناتور کلنیتون اکنون برای رسیدن به رقیب خود نیازمند پیروزی در انتخابات در دو ایالت بزرگ تگزاس و اوهایو در چهارم مارس است.


براساس شمارش اوليه آرا در ايالت ويسکانسين، رسانه های آمريکايی پيش بينی می کنند سناتور اوباما توانسته است با به دست آوردن بیش از پنجاه و هفت درصد آراء از رقيب اصلی خود سناتور هيلاری کلينتون پيشی بگيرد.


انتخابات مقدماتی در حزب دموکرات در روز سه شنبه در ايالت های ويسکانسن و هاوايی و برای حزب جمهوری خواه در ایالت های ویسکانسین و واشینگتن برگزار شد.


سناتور هيلاری کلينتون و سناتور باراک اوباما در آستانه انتخابات به انتقاد صريح از يکديگر پرداختند تا به نوعی بتوانند رقيب اصلی خود را از عرصه رقابت شانه به شانه کنار بزنند.


نامزدهای رياست جمهوری حزب دموکرات نيازمند دستيابی به دو هزار و ۲۵ کرسی نمايندگی هستند.


اين در حالی است که تا پيش از روز سه شنبه و انتخابات مقدماتی در ويسکانسین و هاوايی، دو رقيب در زمينه کسب تعداد کرسی های نمايندگانی که برای کسب نامزدی اين حزب در گردهمايی ماه اوت به آنها نياز دارند، فاصله چندانی با یکدیگر نداشتند.


سناتور اوباما با به دست آوردن يک هزار و ۲۸۱ کرسی نمايندگی، از رقيب خود سناتور کلينتون که يک هزار و ۲۱۸ کرسی نمايندگی را از آن خود کرده، پيش گرفته بود.


تعداد نمايندگی های حزب دموکرات در انتخابات در ايالت ويسکانسین، هفتاد و شش کرسی نمايندگی است. انتخابات در ايالت ويسکانسن پيش درآمدی بر انتخابات در ايالت های اوهايو و پنسلوانيا بود.


سناتور جان مک کين روز سه شنبه در انتخابات ایالت ویسکانسین به پیروزی رسید

هيچ يک از دو نامزد حزب دموکرات برای شرکت در مبارزات انتخاباتی ايالت هاوايی، به اين ايالت سفر نکردند.


ايالت هاوايی ۲۰ نمايندگی برای حضور در گردهمايی ملی حزب دموکرات در ماه اوت خواهد داشت.


پيروزی آسان مک کين


سناتور جان مک کين روز سه شنبه نوزدهم فوریه توانست به آسانی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه برای انتخاب نامزد اين حزب در انتخابات آينده رياست جمهوری آمريکا در ايالت ويسکانسين به پيروزی دست يابد.


آقای مک کين با اين پيروزی در روز سه شنبه و با فاصله گرفتن از رقيب خود در حزب جمهوری خواه، مايک هاکبی، فرماندار سابق آرکانزاس، هم اکنون در آستانه به دست آوردن کرسی های لازم برای نمايندگی حزب خود قرار دارد.


با شمارش هفتاد و پنج درصد آراء، آقای مک کین توانسته بود پنجاه و چهار درصد آراء را در ایالت ویسکانسین به خود اختصاص دهد.


آقای مایک هاکبی به رغم شکست در انتخابات روز سه شنبه اعلام کرده است که از رقابت های حزب جمهوری خواه کناره گیری نخواهد کرد.


در همین حال رسانه آمریکایی اعلام کردند که سناتور مک کین در ایالت واشینگتن نیز به پیروزی است.


XS
SM
MD
LG